כחלק מדיוני העתירה

המדינה לבג"ץ: גזירת המעונות תידחה בלפחות שבועיים

בשל המחלוקת בין היועמ"ש מנדלבליט לליברמן וברביבאי, המדינה מבקשת מבג"ץ ארכה של שבועיים בתגובתה לקבוצת חרדים העותרת נגד החוק: "נדרש לקיים שיח מסודר בין הגורמים השונים" (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אברכים לומדים בכולל. ביטול הסבסוד יידחה (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

גזירת המעונות של שר האוצר אביגדור ליברמן, שעתידה לקצץ לכ-18,000 אברכים את הסבסוד במעונות היום, תידחה בלפחות שבועיים מהתאריך בו הייתה אמורה לצאת לדרך, 1 בנובמבר. הסיבה לכך היא מחלוקת בין ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט באשר לאיך לנהוג עם כ-10,000 אברכים הלומדים ונבחנים במבחני ההסמכה לרבנות. מנדלבליט טוען שיש בעבודה הזו "תפוקה יצרנית למשק", אך ליברמן וברביבאי מתנגדים.

בשל כך, הודיעה המדינה לבג"ץ כי אין טעם בדיון שתוכנן ליום שני הקרוב מצד כמה עותרים חרדים נגד הקיצוץ, ושהיא דוחה את כניסת החוק לתוקף עד שיגיעו השרים והיועץ המשפטי להסכמה. כאשר יגיעו הצדדים לעמק השווה, יתחדשו הדיונים בנושא בבג"ץ.

מטעם המדינה נמסר לבג"ץ: "בימים האחרונים נעשו מאמצים גדולים לגבש את עמדת המדינה בסוגיית מבחני התמיכה, ובמסגרת התייעצויות אלה מצא היועץ המשפטי לממשלה כי על מנת ללבן כדבעי את אותה סוגייה הדורשת הכרעה, נדרש לקיים שיח מסודר נוסף בין גורמי ממשלה שונים בהובלתו, תוך חידוד העמדות שנשמעו עד כה ושמיעת עמדות".

"בנסיבות שנוצרו סוכם, על דעתם של הגורמים הרלוונטיים במדינה, על דחיית מועד תחילת תחולתם של מבחני התמיכה, עליהם נסובות העתירות, כך שכניסתם לתוקף תידחה בשבועיים, עד ל-15 בנובמבר", סוכם.

מעורכי הדין שמואל מקלב, אוריאל שטרן ויונתן פלדמן, המייצגים את העותרים, נמסר: "מבקשת המדינה עולה, כפי שציינו בהרחבה בעתירה שהגשנו, כי ההחלטה על ביטול הסבסוד התקבלה ללא בחינה רצינית של הסוגייה על כלל היבטיה. ראוי היה שהבחינה שנערכת כעת הייתה נערכת טרם קבלת ההחלטה אשר פוגעת באופן בלתי שיוויוני במגזר שלם, וכי לא הייתה מתקבלת בעיצומה של שנת לימודים, באופן שמותיר עשרות אלפי הורים בחוסר ודאות".

מטעם ארגון "אמת ליעקב", אחד מהעותרים לבג"ץ, נמסר: "התנהלות המשיבים מעוררת תהיות. מצופה היה כי המשיבים יבחנו את משמעויות ההחלטה עוד בטרם התקבלה. עומדים אנו באמצע שנת הלימודים, שינוי מבחני הזכאות נכנס לתוקף בעוד עשרה ימים, אך המשיבים מבקשים להאריך את אי הוודאות ב-15 יום נוספים. כך, ככל והתקנות ייכנסו לתקפן, האימהות תמצאנה עצמן באמצע חודש (עליו שילמו חודש מלא או חסר), בחוסר אונים".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, מסר: "ממשלה רעה ואטומה בלי לב, בלי חמלה. ליברמן פגע בחרדים העובדים ועל הדרך במדינה כולה. זו ממשלה שבגללה ישנם אלפי ילדים שנמצאים בבית ולא מקבלים את הטיפול והתמיכה בגיל הכי קריטי בחיים שלהם. במדינה אחרת זה היה נקרא אנטישמיות וסלקציה. אני קורא לשר האוצר להתעשת, ולפעול מייד למציאת פתרון מתאים לשכבות החלשות. אל תיתן יד לאפליה של ציבורים הכי מוחלשים בחברה, החובה שלנו כמדינה לדאוג ולסייע להם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר