חשיפת 'כיכר' • "עניינים משפטיים"

הנהלת קבר הרשב"י החליטה: להשהות את סגירת המתחם

לאחר מכתב מנכ"ל משרד הדתות להנהלת קבר הרשב"י - שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', הוחלט להשהות לעת עתה את סגירת המתחם שתוכננה לבוקר; "המדינה תקח אחריות על הביטוח" (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
קבר הרשב"י לא ייסגר (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

חשיפת 'כיכר השבת': לאחר המכתב שנשלח ממנכ"ל משרד הדתות להנהלת קבר הרשב"י - בו הביעו עניין בלקיחת אחריות על מתחם הקבר, בהנהלה משיבים הלילה (חמישי) למשרד, ומודיעים, כי ישהו את סגירת המתחם שתוכננה לבוקר.

מוקדם יותר הערב נחשף, מכתב מנכ"ל משרד החינוך, שכתב: "לאחר היוועצות שנערכה בענין זה, המדינה מוכנה להיכנס לניהול אתר הרשב"י במלואו באופן מיידי ככל שיידרש, וזאת על מנת שהאתר לא ייסגר והכל בכפוף לכל דין".

מנהל אתר קבר הרשב"י, אלי פרוינד השיב למכתב: "בעקבות השאלות המשפטיות העולות במכתבך ועדת החמישה החליטה להשהות אתסגירת האתר זאת עד לקבלת חוו"ד משפטית אשר תפרט את האפשרויות החוקיות העומדות בפניה, בהתאם לחוק השמירה על המקומות הקדושים, תשכ"ז- 1967".

"יחד עם זאת", ממשיך פרוינד חשוב לציין כי ועדת החמישה מנהלת את האתר בצורה מיטבית. חוסר היכולת למצוא חברת ביטוח שתבטח את האתר, עומדת לחלוטין לפתחה ולאחריותה הבלעדית של המדינה וכדלהלן - ועדת החמישה מנהלת את האתר מזה שנים רבות עם כיסוי ביטוחי מלא, ומעולם לא התעוררה כל בעיה בנושא זה".

אלי פרוינד (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

"זאת ועוד, ניסיון העבר מלמד שלא היו כל תביעות כנגד הוועדה במשך כל השנים (למעט תביעה אחת מינורית שנסגרה בפשרה ותשלום בסך 6000 ש"ח בלבד). דא עקא, ביום אחד בשנה, בהילולת ל"ג בעומר, המדינה נוטלת מוועדת החמישה את כל הסמכות ו האחריות על ניהול האתר והיא הגוף היחיד המנהל אותו ביום זה, באמצעות גורמים מדינתיים מטעמה".

"העובדות ברורות וידועות", כותב פרוינד ומוסיף, "שרק בעקבות האסון הנורא שאירע בל"ג בעומר כשהאתר תחת אחריות המדינה חברות הביטוח מסרבות לבטח את האתר, הא ותו לא. לסירוב הנ"ל אין כל קשר לניהול השוטף והמיטבי של ועדת החמישה במשך כל ימות השנה".

פרוינד מסביר במכתב: "לא למותר לציין, כי המשנה ליועמ"ש (אזרחי) גב' כרמית יוליס הביעה את עמדתה בצורה ברורה, כי ניתן ואף ראוי שהמדינה היא זו שתיתן את השיפוי הנדרש לצורך תפעולו השוטף והתקין של אתר קבר הרשב"י. לאור האמור לעיל, בכוונת הוועדה לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להפנות למדינת ישראל מכאן ולהבא כל תביעה, מהקטנה ביותר ועד הגדולה ביותר".

מוקדם יותר אמרו גורמים חרדים ל'כיכר השבת' על מכתב משרד החינוך, "שוב מתן כהנא מנסה להשתלט על כל דבר קדוש במידה וזה יקרה, זו תהיה בכייה לדורות, אי אפשר לדעת מה הן התוכניות של כהנא ושל משרד הדתות, אחרי שהם שלחו טלפיים לכל דבר קדוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר