חשיפה: סטודנטים חרדים נגד לימודי הליבה

קבוצת סטודנטים חרדיים הגישה עתירה לבג"צ נגד הכוונה לכפות את לימודי הליבה במוסדות החרדיים: "פגיעה קשה בחינוך". המסמך (חרדים)

חנה בורט | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הישועה תבוא מהסטודנטים? קבוצת סטודנטים חרדים עתרה היום (ראשון) לבית-המשפט העליון - נגד התוכנית להכנסת לימודי הליבה במוסדות החרדים.

הבוקר נחשף כי חברי-הכנסת ציפי חוטובלי (ליכוד), מאיר שטרית (קדימה) ועינת וילף (עבודה) יוזמה את "מהפיכת הליבה". השלושה יוזמים הצעת חוק שתחייב את החלת לימודי הליבה בכל מוסדות החינוך בארץ, ובכלל זה גם את מוסדות הלימוד הערבים והחרדים.

חוטבלי אמרה כי "הצעת החוק תצמצם את הפערים והבורות בציבור החרדי במקצועות כמו אזרחות, אנגלית, מדעים ומורשת ישראל ותבטל את האבסורדיות במימון מוסדות לימוד אנטי ציוניים".

הצעת החוק קובעת עוד כי משרד החינוך לא יעניק תקציב מוסדות חינוך בהם לא נלמדים לימודי ליבה. על פי ההצעה, שיעור לימודי הליבה חייב להגיע לכ- 75 אחוז משעות הלימוד.

בניסיון להקדים תרופה למכה, סטודנטים חרדים הגישו עתירה דחופה לבג"צ.

העתירה הוגשה נגד הכנסת, משרד החינוך ועמותת איגוד מנהלי הישיבות והמוסדות התורניים - על-ידי הרב עקיבא מאיר, הרב מנחם-מנדל וולף, הרב משה ליברמן ואגודת הסטודנטים הקריה האקדמית אונו, הקמפוס החרדי.

"עניינה של עתירה זו", נכתב, "בביטול חוק מוסדות חינוך תרבותיים ייחודיים, התשס"ח, ולחלופין בקביעה שלפיה חוק זה אינו פוטר את המשיבים מלאכוף את תכני לימודי הליבה על מוסדות החינוך התרבותיים-ייחודיים".

בעתירה, המתפרסמת לראשונה ב"כיכר השבת", העותרים מספרים על עצמם, ילדיהם והמוסדות בהם הם לומדים.

"לקבלת העתירה, והיה ותתקבל העתירה, עשויה להיות השפעה ישירה וממשית על חינוך ילדיהם, תוך פגיעה אפשרית בזכותם של המבקשים לחנך את ילדיהם כרצונם ותוך פגיעה קשה ובלתי מידתית בחירות המבקשים ובחופש הדת שלהם", נכתב.

עוד נכתב בעתירה עליה חתום עורך-דינם אביעד הכהן: "המבקשים, כל אחד בדרכו שלו, מחנכים את ילדיהם על ברכי התורה והמצוות, וסבורים - מטעמים שבדת ומטעמים שבמסורת בית אבותיהם - כי אין זה מן הראוי שילדיהם יקדישו שעות רבות במוסדות החינוך שבהם הם לומדים בשנות ילדותם וצעירותם ל'לימודי הליבה' שהעותרים מבקשים לכפות עליהם בניגוד לרצונם".

העותרים מסבירים כי קולם של הציבור החרדי - שעלול להיפגע קשות מהמהלך של משרד החינוך והכנסת, לא נשמע באף אחד מגופים אלו.

"איגוד מנהלי הישיבות אינו מייצג אלא את הנהלת המוסדות", הם מוסיפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר