הקץ להפגנות

הגאב"ד במכתב דרמטי: "אסור להצית, אסור להזיק"

לאחר אין ספור פרובוקציות של ה"סיקריקים" בהפגנות נגד חילולי הקברים, יוצא הגאב"ד, הגרי"ט וייס, במכתב נוקב: "הרינו מזהירים בזה, שבחורים וילדים אסורים להשתתף במחאות". הגאב"ד מזהיר מפני מעשי אלימות וכן הצתת מדורות. "הרינו מזהירים בכל תוקף לשמור על התקנות", נכתב (חרדים)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
הגאב"ד, השבוע (דוד כהן, כיכר השבת)

שבוע לאחר פציעתם של שני רוכבי אופנוע תמימים בירושלים - בעקבות התפרעות 200 קנאים בכביש מספר 1, יוצאת "העדה החרדית", בראשות הגאב"ד הגרי"ט וייס שליט"א, במכתב נוקב נגד תופעת ההתפרעויות של ה"סיקריקים".

אמש (שלישי) נחשף לראשונה ב"כיכר השבת" על הכוונה של "העדה החרדית" לנקוט במספר צעדים דרמטיים כנגד המתפרעים. הבוקר, המכתב התקיף מתפרסם ברחובות ירושלים.

"הרינו מזהירים בזה, שבחורים וילדים, אסורים להשתתף במחאות", נכתב במכתב.

אזהרה נוספת: "אסור לעשות מעשי אלימות, כזריקת אבנים, או ח"ו להזיק לשום אדם. ואסור לעשות שריפות בחוצות, כי זה מזיק לבריאות אנשים ועוד הזיקות".

באותיות קידוש לבנה, נכתב: "והרינו מזהירים בכל תוקף לשמור על התקנות הנ"ל".

ב"העדה החרדית" בטוחים כי המכתב יביא סוף לתופעה הפסולה של צעירים שמחפשים להפיג את השעמום באיצטלא טהורה.

שלשום, העניק הרב גבריאל פפנהיים, ממנהיגי "העדה החרדית" ראיון מיוחד לקול-חי, בו תקף בחריפות את המתפרעים.

"הרבנים כתבו וכותבים כבר שנים רבות כי אסור לזרוק אבנים ולהשתמש בכל דרך של אלימות - בין פיזית ובין מילולית. לדאבונינו, יש צעירים לא אחראיים שלא שומעים בקול הרבנים", אמר הרב פפנהיים.

לדבריו, "מחובתינו למנוע חיטוט בבתי-קברות. על זה אין כל וויכוח. זה לא משנה אם ההפגנה ביפו, או בירושלים. צריך לעשות הכל כדי למנוע את חילולי הקברים.

"מצד שני, כל הרבנים בדעה שאסור לגלוש למעשי אלימות. זה גורם להרבה ייסורים של גזל ויסורים ונזק רפואי לחולים, זקנים וילדים. זה מלבד הנזק הנפשי. ראינו מה קרה בשבוע שעבר - זה נזק פיזי ונזק נפשי".

(סוכנות החדשות 24)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר