חשיפת 'כיכר השבת'

כהנא בשינוי דרמטי: 'רבניות' בגוף הבוחר, רבני ערים יודחו

השר לשירותי דת, מתן כהנא, משנה את שיטת בחירת רבני הערים, כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת' • כהנא ייזכה לשליטה מלאה בגוף הבוחר בו יהיו בעיקר חילונים ונציגי השר (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר מתן כהנא (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

15 רבני ערים יודחו בתוך כשנה מאז שהשר מתן כהנא יצליח להעביר את התקנות המשנות את שיטת בחירת רבני הערים בישראל, כך עולה מטיוטת תקנות שפרסם השר בימים האחרונים. כמו כן, כהנא מתכוון לשנות את שיטת בחירת רבני הערים, כך שתהיה לו שליטה כמעט מלאה בזהות הרבנים החדשים וזה לצד הגדלת הגוף הבוחרת והכנסת רבניות לגוף. פרטי התוכנית של כהנא נחשפו לראשונה ב'כיכר השבת'.

בטיוטת התקנות שמפרסם כהנא נקבע כי רבנים שנבחרו לפני שנת 1974, כאלו שנבחרו לפני שהתקנות קבעו שרב עיר יכהן עד גיל 70, יודחו מתפקידם, מה שיוביל למצב שלפחות 15 רבני ערים מכהנים ייצטרכו לסיים בתוך כשנה את תפקידם ובמקומם ייבחרו רבני ערים אותם יבקש השר כהנא למנות.

כמו כן, כהנא מבצע שינויים דרמטיים בגוף הבוחר. בין היתר הכנסת נציגות 'רבניות' כחברות בגוף. בטויטת התקנות של כהנא נכתב: "מחצית נציגי הציבור יהיו רבנים הנושאים במשרות רבניות בעלי מעמד ציבורי בתחומי הרשות המקומית ובכלל זה רבני שכונות, רבני קהילות וראשי מוסדות תורניים ו/או נשות הלכה ונשים העומדות בראש מוסדות תורניים בתחומי הרשות המקומית".

חשיפת 'כיכר השבת' לפני כשלושה חודשים

עוד עולה מתיקון התקנות של כהנא כי בכוונתו לבצע שינוי דרמטי נוסף של הכנסת חברי המועצה המקומית לגוף הבוחר וזה לאחר הגדלת גוף הבוחר: "מחצית מחברי האסיפה הבוחרת יהיו חברי מועצת הרשות המקומית". יצוין כי ברוב ערי הארץ, מרבית חברי המועצה המקומית אינם חובשי כיפות.

לצד זאת, כהנא משריין לעצמו את הכוח בגוף הבוחר וקובע כי: "מחצית מנציגי הציבור ימונו בידי השר, לאחר היוועצות עם ראש הרשות המקומית". יצוין כי בסעיף זה כהנא מייתר את הצורך בהסכמת ראש העיר ומותיר לעצמו את האחריות לקבל החלטה באשר לקיום הבחירות תוך חובה "היוועצות" בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר