לאחר ההתפטרות והסערה

הגאון רבי משה מאיה מונה ליו"ר רשת החינוך של ש"ס

לאחר התפטרותו הדרמטית של הגר"ד יוסף מתפקידו כיו"ר הנהלת רשת החינוך 'בני יוסף', בשל ביקורת קשה על התנהלות ההנהלה, הגר"מ מאיה מונה לתפקיד הרגיש (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי משה מאיה עם אריה דרעי. ארכיון (צילום: יעקב כהן)

יממה לאחר הפרסום על התפטרותו של חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, מתפקידו כיו"ר הנהלת רשת החינוך 'בני יוסף' של ש"ס, בשל ביקורת קשה על התנהלות הנהלת הרשת בראשות המנכ"ל הרב אבנר עמר, חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי משה מאיה, מונה לתפקיד. הגר"ד יוסף ימשיך לכהן כחבר נשיאות והנהלת הרשת.

קראו עוד: משבר: הגר"ד יוסף התפטר מרשת החינוך של ש"ס

במכתב ששיגר נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, לחבר המועצת הגר"מ מאיה, ביקש ראש הישיבה מהרב לקבל את תפקיד יו"ר הנהלת הרשת. אל המכתב הצטרף חבר המועצת הגר"ש בעדני.

בפתח המכתב כותב הגר"ש כהן לגר"מ מאיה: "באנו בזאת בקריאה של חיבה לכת"ר למען יואיל נא ליטול על שכמו את עול הנהגת רשת מעיין החינוך בני יוסף ולכהן כיו"ר הנהלת הרשת, כאשר הייתה באמנה איתו מימים ימימה".

מכתב נשיא המועצת

נשיא המועצת הוסיף: "וכבר סמך מרן רבנו עובדיה יוסף זי"ע את ידיו על כת"ר, בפרט בעניינים אלו של חינוך ילדי ישראל והנהגת רשת החינוך, אשר ידוע לכל כמה מסר מרן רבינו זי"ע את נפשו עליה וכמה ראה חשיבות גדולה בחיזוק והרחבת הרשת למען העמדת החינוך הטהור על תילו".

בסיום המכתב כותב ראש הישיבה: "ובטוחנו כי כת"ר, גברא דמריה סייעיה, ירומם ויחזק את רשת החינוך, ובפרט לעת הזו אשר משנאי ה' נשאו ראש ופועלים לפגוע בעולם התורה ובטהרת חינוך ילדי ישראל בדרכים שונות, ויה"ר שתשרה שכינה במעשה ידיכם".

התפטר בזעם. הגאון רבי דוד יוסף (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', במכתב ששיגר בתחילת החודש לנשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, הודיע הגר"ד יוסף כי החליט לסיים את תפקידו כיו"ר ההנהלה ומעתה ישמש כחבר נשיאות וחבר הנהלה.

הרקע להתפטרות הדרמטית של הגר"ד יוסף היא מתיחות קשה בין הרב להנהלת הרשת ובראשם המנכ"ל הרב אבנר עמר.

בעין הסערה. מנכ"ל הרשת הרב אבנר עמר

גורם ברשת 'בני יוסף' אמר אמש ל'כיכר השבת': "זה רגע מביש, רגע של מבוכה, רגע שקשה להבין. חבר מועצת חכמי התורה, ההנהגה הרוחנית של המפלגה, מתפטר מתפקידו בגלל שגורמים בכירים ברשת החינוך לא מקשיבים לו. ממתי שמענו דבר כזה במפלגה חרדית?

"קשה להבין את ההתנהלות, אנשים איבדו את את הדרך, שכחו שהם פקידים והרבנים הם הקובעים, אנחנו לא מרכז 'הליכוד', יש פה אווירה קשה".

לדברי בכירים המעורים ברשת: "המנכ"ל החדש אבנר עמר המשיך את דרך קודמו, המצב אפילו החמיר יותר. חבר מועצת חכמי התורה, יו"ר ההנהלה מבקש בקשות, מקבל החלטות, וההנהלה ממשיכה הלאה, אז למה שהרב יישאר אם לא מקבלים את ההנחיות שלו? זו שערורייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר