הרב עמאר למפלגות החרדיות:

"תפרשו כעת מהממשלה; צריך ללמד את ביבי לקח"

"הגיעו מי עד נפש, אנחנו נאכלים על-ידי בג"צ פרוסה אחר פרוסה - כעת המפלגות החרדיות צריכות לפרוש מהממשלה" - כך אומר אמש הראשון-לציון והרב הראשי לישראל הרב שלמה עמאר בראיון שישודר בקול ברמה. "נתניהו צריך לדעת שאם הוא מפחד מהרפורמים - ממשלה לא תהיה לו". פרסום ראשון (חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |
קורא לפרוש. הרב עמאר (צילום: פלאש 90)

בעקבות סירובו של ראש-הממשלה, בנימין נתניהו לתמוך ב"חוק הגיור", ובשל הלחץ שהופעל ע"י גורמים רפורמים, קורא הראשון-לציון, הרב משה-שלמה עמאר שליט"א, לראש-הממשלה להתעשת ולתמוך בחוק שעשוי לשנות את פניה של היהדות.

בראיון ששודר אמש במהדורה המרכזית ברדיו "קול ברמה", עם אבי מימרן, אומר הרב הראשי כי "הרפורמים משתמשים במצב המדיני כדי לאיים על ראש-הממשלה. הם יושבים שם והם רוצים להכתיב לנו את החיים.

"אמרתי לראש-הממשלה, בנימין נתניהו, אם חס ושלום יהיה היתר בבג"צ לגיור רפורמי, אנחנו הופכים את העם לשני חלקים. המשמעות היא שחלק מהעם לא יתחתן עם החלק השני".

הרב עמאר, נשמע נחרץ וזועם: "זה לא משחק! זה לא מצב חברתי, זה לא משבר חברתי! זו קריאת העם לשני עמים, ומי שיפסיד מכך הם דווקא אלו שלא שומרים תורה ומצוות. לא נוכל להתחתן איתם, והיו דברים מעולם".

הרב הראשי, קורא למפלגות החרדיות השותפות בקואליציה לפרוש מידית מהממשלה: "אם הם היו שומעים לעצתי היו עומדים כולם כאיש אחד בפה אחד, בלב אחד ואומרים לו, או חוק הגיורת או שאנחנו עוזבים"

לדברי הרב עמאר, החשש העיקרי הוא הבאת הנושא לפתחו של בג"צ: "הגיעו מים עד נפש, דחינו את זה שנים, אנו נאכלים על ידי בג"צ שלב אחר שלב, פרוסה אחר פרוסה אוכל אותנו הבג"צ וכהשגיע שעת המבחן ראש-הממשלה מפחד.

"צריך להעמיד לו מצב כנגד, הוא צריך לדעת שאם הוא מפחד מהם ממשלה לא תהיה לו".

בצהריים שוחח הרב עמאר עם העיתונאי ישראל רוזנר מרדיו "קול-חי" והתבטא נחרצות נגד דעותיו של נתניהו בעניין חוק הגיור.

"אי העלאת החוק - היא זו שתביא לפילוג בעם, כך שיווצר מצב שלא יוכלו להינשא זה לזה ונראה כשני עמים רחמנא ליצלן", אמר הרב.

הרב הזהיר ואמר ש"אם החוק לא יעבור - לא יהיה מנוס מניהול ספרי יוחסין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר