גבול רומניה-אוקראינה

הרב מסביון נסע לשחוט בשר לפליטים • צפו

הרב נחמיה רוטנברג מסביון, יצא לכיוון גבול אוקראינה - רומניה, בכדי לשחוט בשר ולדאוג לאלפי הפליטים היהודיים • בשיחה עם 'כיכר' הוא מתאר את החוויות הקשות | תיעוד (TVׂ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב נחמיה רוטנברג (צילום: באדיבות המצלם)

הרב נחמיה רוטנברג, המשמש כרב בסביון - ומלפנים רב בוינה שבאוסטריה - הנחשב גם למומחה כשרות, יצא אמש (ראשון) לכיוון מעבר הגבול בין אוקראינה לרומניה, כדי לסייע לפליטים הרבים.

בשיחה עם 'כיכר השבת', מגולל הרב רוטנברג את 12 השעות הקשות שעברו עליו, מאז הגיע אמש למעבר הגבול והחל לשחוט בשר ולהכין נקניקיות עבור היהודים הפליטים השומרים תורה ומצוות.

איפה אתה נמצא כעת?

"אני נמצא בגבול של רומניה-אוקראינה - בסיערעט, קרוב לצ'רנוביץ'. יש פה כמה קבוצות גדולות של פליטים שמגיעים מהגבול ומפה משכנים אותם במלונות ובבתי הארחה שנמצאים באזור".

מתי הגעת?

"הגעתי לפה אתמול בלילה, הפדרציות היהודיות הזמינו אותנו לבדוק את המשלוחים הרבים שהגיעו ליהודים - הפליטים מאוקראינה שנמצאים פה".

איך אתה מסייע לזרם הפליטים?

"מכיוון שיש פה חלק גדול של יהודים שומרי תורה ומצוות, הגענו צוות של שחיטה ואנחנו שוחטים פה במפעל הנמצא רבע שעה מהגבול וכבר ממחר יתחילו לעשות נקניקים במפעל (יצוין, כי משלוחי בשר מגיעים ליהודים מכל אירופה ומפעל הספציפי בו נמצא הרב רוטנברג מומחה בעשיית נקניקים. ח"ב) והולכים לשלוח ליהודים, שיוכלו לבשל לעצמם בשר ועוד".

"תבין", מסביר הרב רוטנברג, "לאחר בדיקה יסודית שערכתי יחד עם הצוות שהגיע איתי - ושאני סומך עליו בעיניים עצומות, התברר שחלק מהמשלוחים שהגיעו - לצערנו הם עם חשש טריפות, המשלוחים כללו גם בשרים, עופות ועוד מאות מוצרים יבשים".

חוץ משחיטה, מה עוד אתה עושה במקום?

"יש פה צורך אדיר באוכל כשר מיידי. אני הגעתי באזור השעה 23:00 בלילה וחשבתי שאצטרך לשהות במקום לא יותר מחצי שעה - אבל זה לא ייאמן, הזוי מה שקורה פה, יש פה זרם של פליטים, שמזהים אותי כרב והם ניגשים אליי ומתנים בפניי את כל הצרות שלהם ואני מנסה לעזור לכל אחד בנפרד, אבל צריך להבין שבאמת מדובר פה בכמויות בלתי נתפסות של פליטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר