"משקר ומסלף"

המתקפה החריגה של הראש"ל נגד הרב אליעזר מלמד

"משקר, מסלף, מגלה פנים בתורה שלא כהלכה", במילים חריפות אלו תקף הראשל"צ הגר"י יוסף את הרב אליעזר מלמד בעקבות פסק שלו בנושא גיור ללא קבלת תורה ומצוות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: נועם רבקין פנטון/פלאש90)

הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, במתקפה חריפה נגד הרב אליעזר מלמד, בעקבות פסק שכתב בנושא גיור ללא קבלת עול תורה ומצוות.

בפתח שיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים, התבטא הראש"ל: "אנחנו שומעים כל מיני דעות של כל מיני אלו שנקראים רבנים, השם ירחם, השבוע אחד הרבנים שלהפ פרסם, שיקר, סילף את הדברים, הביא בשם 'משפטי עוזיאל' שלא צריך לקיים מצוות, אפילו שיהיה חילוני צריך לגייר אותו".

''למה אתה משקר?", תקף הראש"ל והוסיף: "'משפטי עוזיאל' דיבר על גרות לשם אישות.. על זה דיבר הרב עוזיאל, אם הם מכירים ויש להם כבר ילדים, על זה דיבר הרב עוזיאל - הראשון לציון - שאפשר להקל. קיבל מצוות, לא למד את כל הלכות שבת, בורר ועוד, לאט לאט ילמד. לאט התורה תחנך אותו והוא ילמד את ההלכות''.

הרב הראשי תקף בחריפות את הרב מלמד, מבלי להזכיר את שמו: ''זה מסלף, משקרים כל מיני רבנים אומרים שלא צריך לקבל מצוות. גם הרבנים של הכיפות הסרוגות כמו ראש ישיבת הר המור, הרב טאו, הם נורא נגד הקבוצה הקטנה הזאת שמגלים פנים בתורה שלא כהלכה והורסים לנו הכל, הורסים את כל מה שעשינו''.

דבריו של הראשון לציון הגיעו בעקבות טור שפרסם הרב מלמד בעיתון 'בשבע' ושם כתב בין היתר כי כדי למנוע נישואים מעורבים ניתן לגייר גם גר שמתכוון לחיות כמסורתי ללא קבלת עול תורה ומצוות.

בסיום דבריו כתב: "אין אפשרות למנוע מנציגי מדינת ישראל לסמוך על דעות אלו (פוסיקם שניתן לגייר ללא קבלת עול תורה ומצוות. י-כ) כאשר אי גיורם של המזדהים כיהודים ומעוניינים להתגייר ולחזק את זהותם היהודית - גורם לפגיעה בזהותה היהודית של מדינת ישראל ולמצוקה חברתית חמורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר