במתחם המריבה

הישג לאברכים בירושלים; יקבלו הקצאה ופארק

הישג לאברכי השכונה המעורבת בירושלים, לאחר שני עשורים של מריבות והבטחות שווא, הקהילה תקבל הקצאה לבית כנסת ומתחם ורבורג ייהפך לפארק ענק וכן מרכז כינוסים עבור הציבור החרדי (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
שכונת קריית היובל בירושלים | ארכיון (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

ניצחון לאברכי שכונת קריית היובל: בוועדת ההקצאות של עיריית ירושלים אושר היום (רביעי), שורת הקצאות עבור התושבים החרדיים, וגם, למתחם ורבורג, שכונה במשך שנים "מתחם המריבה" - בשל היותו מוקד המאבק בין החרדים לחילונים בשכונה - נמצא פתרון שהתקבל על הנציגים בעירייה.

שמה של שכונת "קרית יובל" הירושלמית עולה לכותרות בעיקר בהקשרים שליליים - מלחמות בין חרדים לתושבי השכונה החילוניים. אך היום כאמור, לאחר שנים של מאבקים, רושמים הנציגים החרדים שורת הישגים זאת בתיאום עם ראש העיר שהוביל את ההידברות ועשה סוף לשנים של אפליה חרדית בשכונה, כאשר ההחלטה תובא כבר בשבועות הקרובים לוועדה הפוליטית ולמועצת העיר, במהלך שיסיים שני עשורים של סבל..

ההישג הראשון לאברכי השכונה, הוא הקצאה עבור בית כנסת ברחוב שמורק - עבור עולי צרפת, הממוקם במרכז השכונה. אל וועדת ההקצאות בעירייה הגיעו לא פחות מ-180 מתנגדים שהתנגדו להקצאת בית הכנסת בשכונה. וזאת למרות שהקהילה הצרפתית סובלת ממצוקת מקום כבר שני עשורים וכל ההבטחות שניתנו להם בקדנציות הקודמות לשטח עבור בית כנסת – הופרו בשיטתיות.

בקדנציה האחרונה, נכנסו לעובי הקורה ראש העיר משה ליאון וממלא מקומו, נציג 'דגל התורה' אליעזר ראוכברגר שהבטיחו לקהילה שבקדנציה הזו יבוא הקץ לסבלם, והם יזכו למשכן קבע.

בנוסף, שטח המריבה המוכר כ'מתחם ורבורג' – אושר על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה להפקדה. כזכור, בקדנציות הקודמות ייעדו את השטח להקמת ישיבה חילונית ומוסדות חינוך חילוניים, מה שגרר ביקורת רבה והתנגדות של גדולי ישראל.

בקדנציה האחרונה השתנתה "רוח המפקד" בכיכר ספרא, והתוכנית להקים מוסדות חינוך חילוניים שיהוו 'אצבע בעין' למגזר החרדי ירדו מהשולחן. את מקום מוסדות החינוך החילוניים יתפסו פארק משחקים רחב ידיים שישרת את הציבור החרדי המתגורר בשכונה וייתן מענה למצוקת הילדים שסובלים מחוסר מקום למשחק מה שגורם לפיקוח נפש ומשחקים על הכביש.

כמו כן, במקום יוקם מרכז כינוסים שישרת את הכינוסים הרבים של המגזר בשכונה ומחוצה לו.

בנוסף לכך, לאחר שנים ארוכות מאז שהציבור החרדי התיישב בשכונה יפתח בית ספר לבנות בשכונה עצמה, כשעד היום נסעו הבנות לשכונה הסמוכה בהסעות.

יו"ר דגל התורה בעיר, אליעזר ראוכברגר מסביר: "שמח שהצלחנו לשים קץ לאפליה של שנים רבות, שלא הייתה לה כל סיבה. מעתה, תושבי השכונה החרדית יקבלו שירותים, בדיוק כמו שמגיע לכל תושב אחר, ללא הבדלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר