הגרי"ש אלישיב זצ"ל

עשור לפטירת פוסק הדור; כך נראתה הלוויית הענק

לפני עשר שנים איבדה היהדות החרדית את אחד מגדולי מנהיגיה, מרן רבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל ומאות אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה • 'כיכר השבת' חוזר אל הלוויית הענק (חרדים)

(צילומים: מאיר אלפסי)

לפני עשר שנים, דקות ספורות לפני השעה 17:00 בערב, ביום רביעי כ"ח בתמוז ה'תשע"ב, איבדה היהדות החרדית את אחד מגדולי מנהיגיה, מרן פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל.

למעלה מ-300 אלף איש ליוו את פוסק הדור, מנהיגה הרוחני של מפלגת 'דגל התורה', בדרכו האחרונה, בהלווית ענק שיצאה מביתו ברחוב חנן 10 בשכונת מאה שערים בירושלים בדרכה אל הר המנוחות, שם נטמן.

בשעה 21:30 בערב הגיעה מיטתו של מרן זצ"ל לבית מדרשו הסמוך לביתו, כשאל המקום הורשו להיכנס רק בני משפחתו ותלמידיו הקרובים ביותר, שנהו בבכי תמרורים.

לפני העמוד ניגש ראש ישיבת מיר הגאון רבי יצחק אזרחי שפתח באמירת פרקי תהילים וכן אמירת סליחות בקול זועק כשההמונים ממרירם אף הם בבכיה. בניו של מרן זצוק"ל אמרו יחד "קדיש יתום" כשלאחר מכן עבר לפני התפילה באמירת סליחות המשגיח הגאון רבי דן סגל שאמר פסוק בפסוק יחד עם ההמונים את פסוקי קבלת עול מלכות שמים כשהשיא היה זעקת "שמע ישראל" שנשמעה מפי מאות האלפים.

לאחר מכן נשא דברי פרידה קצרים חתנו, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, שאמר כי אמנם חמיו זצ"ל ביקש שלא יספידו אותו אך הוא יאמר רק כמה מילים לכבודו של חותנו הדגול: "אבא יקר שלנו, אנו מבקשים ממך סליחה, אנא בבקשה תמליץ עלינו טוב בשמיים ותדון את עם ישראל לכף זכות".

בהמשך ציין הרב זילברשטיין לשבח את בניו ונכדיו של מרן זצ"ל שהתמסרו ודאגו לרפואתו ולרווחתו של פוסק הדור וכן ציין את מסירותו הרבה של נאמן ביתו הגאון רבי יוסף אפרתי שידו לא משה מידו של מרן.

לאחר מכן צעדו ההמונים לעבר הר המנוחות בירושלים שם נקבר מרן זצוק"ל לצד קברה של רעייתו ע"ה.

'כיכר השבת' חוזר אל התיעוד המסכם של הלוויה הגדולה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר