בבית שמש | תיעוד

"כמו גנבים חסרי רחמים": העירייה הרסה בית כנסת יחיד ברחוב

זעם בבית שמש: בערב שבת, הגיעו טרקטור של העירייה - בהתראה של חצי שעה, והרס בברוטאליות קרוואן ששימש כבי"כ, ואפילו לא נתנו לתושבים להוציא חפצים יקרי ערך מבית הכנסת; "חוצפה" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ליד בית הכנסת (צילום: ללא קרדיט)

ביום שישי האחרון, ערב שבת קודש, הגיעו פקחים של עיריית בית שמש יחד עם טרקטורים, והרסו את בית הכנסת היחיד שנמצא ברחוב אברהם שפירא בשכונה, התושבים הזועמים, מחו על הריסת בית הכנסת בתפילת מנחה של ערב שבת.

בשכונת המשקפיים בבית שמש המונה כ-600 תושבים, יש מצוקת בתי כנסת, בשבוע האחרון, לתושבים שנמאס להתפלל במקומות ארעיים, החליטו ליטול יוזמה ולהעמיד קרוואן בשטח פנוי.

התושבים, כך לדבריהם, היו בטוחים שהעירייה תעלים עין כפי שהיא נוהגת עם מבנים ארעיים כאלו ברחבי העיר ובעיקר בשכונות החרדיות.

"לחורבן רע ואכזרי כזה לא ציפינו", מספר ל'כיכר השבת' אחד מתושבי השכונה, לדבריו, ביום שישי אחר הצהרים לראות טרקטור נכנס אל השכונה והורס בברוטליות את בית הכנסת היחיד בשכונה. כשנגשנו למחות כנגד החורבן, הגיעו נציגי עיריית בית שמש, ואמרו לתושבים שמדובר במבנה בלתי חוקי שנבנה על שטח ירוק ולכן חובה להרוס אותו. תושבי השכונה, עם דמעות בעיניהם ניסו להציל סידורים וסטנדרים שמתגוללים בעפר אך לא נותר עם מי לדבר".

לדברי שכן אחר: "למרות הבטחות חוזרות ונשנות של עיריית בית שמש להקצאת מבני ציבור, תושבי השכונה נאלצים להתפלל בחניות ובפארקים, תחת השמש הקופחת בקיץ וגשמים עזים בחורף. מכיוון שההבטחות החוזרות ונשנות לא קוימו, ובכל השטחים הריקים בשכונה הוקמו מוסדות אחרים, החליטו אברכים, אנשי חינוך ואנשי עמל, להקים מבנה זמני עד שהעיירה תחליט לקיים את הבטחותיה".

עוד מספר התושב: "ביום שישי אחר הצהריים, כשמשרדי העירייה סגורים, קיבל בפתאומיות אחד הגבאים טלפון המודיע לו בצורה ברוטלית שאם תוך חצי שעה הקרוואן לא יפונה – הוא ייהרס. ואכן, עיריית בית שמש גילתה לפתע יעילות יוצאת דופן בקיום הבטחותיה: לא עברו מספר דקות וטרקטור של העירייה החל בהרס מקדש המעט שאנשי השכונה השקיעו בו את מיטב כספם ומרצם, מותיר אותם בערב שבת קודש, אבלים, כואבים והמומים, לאסוף מן ההריסות את מה שניתן להציל".

לתושבי השכונה ההמומים, יש שאלות נוקבות כלפי עיריית בית שמש: "כיצד הורסים בית כנסת ללא צו חוקי – ללא מסמך ממהנדס העיר שמאשר שאכן המבנה בלתי חוקי? מדוע לא נתנו לתושבי השכונה זמן להעביר את הקרוואן שנבנה בדמים מרובים למקום אחר? מדוע העירייה לא הציע מקום חלופי או אפילו רק נתנה זמן קצוב להעברת הקרוואן?".

עוד הם תוהים בזעם: "האם העירייה, שלמרות הבטחות של שנים ארוכות לא הקצתה עדיין מקום תפילה אחד לתושבי השכונה, אכן מקפידה כל כך על החוק או שמא בניית בית כנסת לתושבי השכונה אינה נחשבת כקליפת השום בעיניה? החרבת בתי תפילה היא פשע מזעזע. מחריד את הלב לגלות כי היא מתרחשת בכזו קלות במדינת ישראל", אומרים התושבים הזועמים בשיחה עם 'כיכר השבת'.

'כיכר השבת' פנה אל עיריית בית שמש כדי לקבל את תגובתה, אך זו טרם נמסרה עד למועד פרסום הידיעה, לכשתתקבל - נפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר