ביממה נוספת

שוב הוארך מעצר החרדי החשוד שהקים 'מחתרת חרדית'

בית המשפט החליט להאריך את מעצרו של אליהו כהן תוקב מבני ברק ביממה נוספת נוספים אחרי שנחשד בניסיון להקים מחתרת חרדית (חדשות חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג)

מעצרו של אליהו כהן תוקב הוארך מוקדם יותר היום (רביעי) ביממה נוספת, זאת לאחר שעל פי החשד ניסה להקים מחתרת חרדית.

בפתח הדיון ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בפעם השלישית בשבעה ימים נוספים. צעיר נוסף שהיה בקשר אם החשוד מסר עדות במשטרה גם הוא.

שופטת בית משפט השלום בירושלים האריכה את מעצרו ביממה נוספת וכתבה שהוא חשוד בעבירות בתחום החזקת נשק, רכישת נשק שלא כדין, איומים, קשירת קשר לעשות פשע, הכנת עבירה בחומרים מסוכנים, הכנה לביצוע מעשי טרור ועבירות נוספות.

עוד בהארכות המעצר הקודמות נקבע כי חומר החקירה המצוי בתיק מקים חשד סביר כי המשיב ביצע את המיוחס לו.

יצויין גם כי עוד בתחילת הדברים החשוד לא הכחיש חלק מהמיוחס לו אולם טען שמדובר במעשי קונדס ובתעלולים, טענה שהוא שב וחוזר עליה.

"מובן כי טיב המעשים המיוחסים למשיב מקימים עילת מסוכנות. יחד עם זאת וכפי שנקבע עוד בהארכת המעצר הקודמת, השאלה העיקרית הנשאלת היא האם פעלה המבקשת בזריזות המתבקשת בחקירתה, לפחות בכל הקשור לפעולות בנות השיבוש שנמנו בדו"ח הסודי הקודם." כתבה השופטת בהחלטתה.

"לאחר ששקלתי את טענות כתבה השופטת, ובאיזון הנדרש ביניהם, מצאתי כי יש מקום להאריך את מעצרו של המשיב ב-24 שעות נוספות, על מנת לאפשר למבקשת להשלים לכל הפחות את הפעולות בנות השיבוש".

כזכור, אתמול הוארך בפעם השניה מעצרו של צעיר חרדי, נינו של מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל ושל הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, זאת לאחר שנחשד ב"סוג של הקמת מחתרת".

החשוד הוא אליהו כהן מבני ברק שנעצר בסוף השבוע שעבר בחשד לפעולה בנשק או מתקן למטרת טרור וכן ברכישה או החזקת נשק שלא כדין.

על פי החשד, כהן רצה לייצר מטענים על מנת להקים מחתרת חרדית ולחמש את נוער הגבעות.

בנוסף, החשוד נחשד גם בקשירת קשר לעשות פשע ועוון, איומים בהכנת עבירה בחומרים מסוכנים ובעבירה של הכנה לביצוע מעשה טרור.

כהן נעצר לראשונה לפני כחודש, זאת לאחר שהמשטרה פשטה על מעבדה במודיעין עילית, סיפור שנחשף כאן ב'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר