"פעם ברחו מכאן"

שר התפוצות פתח את שנת הלימודים במוסדות חב"ד בברלין

מוסדות חינוך חב"ד בברלין הרחיבו את שעריהם וקלטו למעלה משישים ילדי פליטים יהודיים מאוקראינה שנמלטו מהמדינה עם פרוץ המלחמה יחד עם הוריהם. גן ילדים חדש נחנך היום במעמד שר התפוצות נחמן שי שהגיע במיוחד מישראל • תיעוד (בעולם)

שלמה מן | כיכר השבת |
הרב טייכטל ושר התפוצות (צילום: הקהילה היהודית בברלין)

יממה לפני פתיחת שנת הלימודים הרשמית בישראל, שר התפוצות נחמן שי, השתתף בצהריים (רביעי) כאורח כבוד בטקס פתיחת אגף חדש במוסדות חינוך של חב"ד בברלין, גרמניה, שנועד להרחיב את הקמפוס החינוכי.

מוסדות החינוך הוקמו כבר לפני קרוב לעשרים שנה, ומתחנכים בו 350 ילדים מידי שנה. בחודשים האחרונים שופץ והורחב המתחם, לטובת קליטת למעלה משישים ילדי הפליטים מאוקראינה שהגיעו לגרמניה עם פרוץ המלחמה הקשה. במסגרת ההתרחבות, הוקם גן חדש.

מאז תחילת המלחמה באוקראינה, למעלה מ-400 בני אדם, בהם קבוצת יתומים, נקלטו על ידי מוסדות חב"ד בברלין. בעקבות מצוקת המקום, החליט רבה של הקהילה היהודית בעיר הרב יהודה טייכטל להרחיב את מתחם גני הילדים שנחנכו היום, כאמור, במעמד שר התפוצות, ובנוכחות גדולה של כלי תקשורת מקומיים שסיקרו את החגיגה בהרחבה.

"מתוקף תפקידי כשר התפוצות, אני שם הרבה דגש למצב הפליטים", אמר שר התפוצות, "אני שמח לבוא לכאן ולראות את כל הילדים מתאקלמים כאן באופן כל כך יפה". הרב ציין את פעילותם של שלוחי חב"ד הן בברלין, הן במקומות אחרים ברחבי העולם, הפועלים רבות עבור הפליטים".

הרב טייכטל, בנאומו, דיבר על סגירת המעגל היהודית. "פעם יהודים ברחו מכאן והיום פליטים יהודים באים הנה", אמר, "וזו התשובה היהודית שלנו, מברלין: יש לנו כאן עתיד חינוכי, מוסדות חינוך, חיים יהודיים שוקקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר