"אין שינוי בהרכב"

הדרמה בחב"ד: חברי בית הדין בולמים את מהלך בכיר הרבנים

שלושה ימים אחרי שניסה למנות את בנו כממלא מקומו בהנהגת הגוף העליון של חסידי חב"ד בישראל, בולמים הרבנים את המהלך (אקטואליה, חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב ירוסלבסקי (צילום: שניאור שיף, באדיבות COL)

דרמה בחב"ד: חמישה מחברי בית דין רבני חב"ד, הגוף הרוחני העליון של החסידות בישראל, פנו הערב (שני) במכתב חריג את ראש בית הדין, הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, מרא דאתרא של שכונת נחלת הר חב"ד - שכונה גדולה ומרכזית של חסידי חב"ד בקריית מלאכי - ובו מודיעים לו כי ניסיונו למנות את בנו שימלא את מקומו נדחה.

הרב ירוסלבסקי, הבכיר שבין חברי בית הדין, שכינויו בבית הדין עוד מחיי חיותו של האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע הוא "המזכיר", הודיע ביום שישי האחרון על כוונתו למנות את בנו, הרב זלמן, רבה של קהילת חב"ד באלעד, לממלא מקומו כמזכיר בית הדין.

הדיווח על כך עורר סערה בחסידות חב"ד, כאשר רבני בית הדין שוחחו טלפונית בנושא ויצאו במכתב כי הדבר אינו אפשרי, אלא אם יקיימו על כך דיון מסודר בבית הדין.

היום, כאמור, חמישה מבית חברי בין הדין פנו במכתב אל הרב ירוסלבסקי ובו הודיעו כי הדבר נבלם. "ראשית הננו מאחלים לכבוד תורתו רפואה שלימה וקרובה, ויחזור לאיתנו בקרוב בטוב הנראה והנגלה", נפתח המכתב, ומתייחס למצבו של הגר"י ירוסלבסקי, שבחודש תשרי הקרוב יחגוג את יום הולדתו השמונים לאורך ימים ושנים טובות. בחודש וחצי האחרונים מאושפז הגר"י בשל זיהום שהתגלה ברגלו. כעת הוא שוהה במרכז שיקום בגדרה.

עוד כותבים הרבנים: "בהמשך לבקשת כבוד תורתו מיום ב' באלול, ובהמשך לפרסומים שונים עקב פרסום בקשתו ברבים, כפי המכתב של חברי בית הדין מחודש שבט השנה, שנשלח לכת"ר, בעניין הוספת חברים, שהדרך שהייתה כל השנים היא לבצע זאת באמצעות אסיפה ובצורה מסודרת".

בשלב הזה כותבים הרבנים כי באסיפת בית הדין הקרובה ידונו בנושא, ומדגישים: "ולכן אין שינוי בהרכב ובהנהלת בית הדין כפשוט".

על המכתב חתומים הרבנים הגאונים הגרמ"מ גלוכובסקי מרחובות, סגנו של הגר"י ירוסלבסקי, הגרא"מ הלפרין מירושלים, הגר"י גוראריה רבה של חולון, הגר"י הכט רבה של אילת, והגר"י הנדל ממגדל העמק. נעדר מן המכתב: רבה של קריית גת וחבר בית הדין הגר"מ הבלין, הנחשב למקורב אל הגר"י ירוסלבסקי.

בקרב בית הדין מתגבש מהלך ולפיו יצורפו חברים חדשים אל בית הדין, בהם רבני קהילות חב"ד בכירים ברחבי הארץ, ובראשם הגאון רבי מאיר אשכנזי, רבו של כפר חב"ד, שאביו הגרמ"ש אשכנזי זצ"ל נמנה עם חברי בית הדין עד פטירתו בשנת תשע"ה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר