ימים לסגירת הרשימות

התקדמות במו"מ לאחדות ביהדות התורה; דגל הסכימה חלקית

פריצת דרך במגעים בתוך יהדות התורה, כאשר לראשונה דגל התורה מסכימה לצרף חלק ממוסדות חסידות בעלזא ל'החינוך בעצמאי' במקרה ולא יהיה 61 לגוש הימין • הפרטים יובאו לאדמו"ר להכרעה (חרדים)

(צילום: פלאש 90)

ימים ספורים לפני המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת, התקדמות משמעותית נרשמת היום (שני) במגעים בתוך יהדות התורה, בין אגודת ישראל לדגל התורה - לריצה משותפת לכנסת.

פריצת הדרך הושגה בעקבות הסכמה של דגל התורה, לראשונה מתחילת המגעים, לצרף חלק ממוסדות חסידות בעלזא ל'החינוך העצמאי'.

על פי ההסכם המתגבש, במידה וגוש הימין ישיג 61 מנדטים, החרדים יציבו תנאי להצטרפות לקואליציה בהשוואת תקצוב המוכש"ר, כפי שסוכם עד כה.

במידה ולא ישיגו 61, הסכימו לראשונה בדגל התורה, באמצעות דוד שפירא, כי במקרה כזה יכניסו חלק ממוסדות החינוך של בעלזא לחינוך העצמאי. הפריצה הושגה אחרי שובו של ח"כ ישראל אייכלר לשולחן המו"מ, כאשר שב מחו"ל משמחה משפחתית.

עסקני חסידות בעלזא יכניסו את פרטי ההסכם המתרקם לאדמו"ר, שיקבל את ההכרעה הסופית, האם להסכים לצירוף רק חלק ממוסדות החסידות לחינוך העצמאי.

ככל הנראה, המוסדות שלא יוכנסו לחינוך העצמאי במסגרת הסיכומים, ישולבו ברשת 'בני יוסף' של ש"ס.

אם המהלך יצליח, איום הפיצול שהניפו במפלגת דגל התורה תוסר, ויהדות התורה תרוץ מאוחדת גם בבחירות הקרובות לכנסת.

בתוך כך, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו אמר היום בנושא זה בוועידת כוחות השוק של כיכר השבת כי "אני בטוח שחברינו במפלגות החרדיות ימצאו את הדרך להתאחד משום שהאיחוד נותן לנו הרבה כוח, אני משאיר את ההחלטות לראשי המפלגות ולרבנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר