טור אישי

אל תעבירו צילומי מסך // מנחם טוקר

מה הרגע שלי משנת תשפ"ב? מנחם טוקר חוזר למיני סערה שחולל באמצע חודש תמוז עם צילום מסך שדלף מתוך התכתבות שלו עם יאיר לפיד, מסביר מה אירע ויש גם קבלה טובה (טור)

מנחם טוקר | כיכר השבת |
מנחם טוקר (צילום: כיכר השבת)

השבוע, פנו אלי מ'כיכר השבת' ושאלו, מה הרגע שלי משנת תשפ"ב?

זו שאלה מורכבת בשבילי כי הרגע שלי הוא בעצם מלא רגעים, בכל יום בשעה 14:00, כשאני משדר בשידור חי, במשך שעתיים, שידור שאמור לנתק אותי ואת המאזינים משגרת היום יום, לעשות שמח וטוב על הלב.

אבל אם דווקא אחפש רגע תקשורתי אחד שמלווה אותי מהשנה החולפת, הוא דווקא אירוע שונה בו הייתי מעורב.

יום ראשון, י"ח בתמוז. 20:00 בערב, זמן שיא בטלוויזיה, ובראש מהדורת החדשות הכי נצפית בישראל, אני עושה מיני סערה עם צילומסך שדלף מתוך התכתבות שלי עם ראש הממשלה יאיר לפיד.

הסיפור, למעשה, שונה לחלוטין מכפי שהוצג, אך אינו פוטר אותי מלשוב ולבקש סליחה.

היתה זו תקופה קשה לציבור החרדי, לאחר כשנה שבה הוא הודר מהממשלה וליברמן פעל כבריון חסר מעצורים על מנת לפגוע בציבור שלנו. נפגשתי עם לפיד - שהוא חבר קרוב וותיק מאוד, ועלה רעיון להקים, בכפוף לחוק, פורום יעוץ של גורמים חרדיים - בהכוונת רבנים - שיכינו ניירות עמדה במסלול עקיף, והממשלה תפעל לקדם את האינטרסים החרדיים (בדיור, בחינוך, ברווחה, בתרבות ועוד). אחרי הכל, הפוליטיקאים החרדים היו באופוזיציה ולא שיתפו פעולה עם הממשלה, וזה היה מתבקש לנסות לייעץ על מה שחשוב באמת, להציל מה שניתן.

הזכרתי כמה שמות של אנשי עסקים חרדים, אנשי תקשורת, פעילים ופעילות חברתיות, ממגוון תחומים, כדי לצרפם לפורום. שלחתי צילום מסך לאחד החברים שביקשתי לצרף לפורום, כדי להבהיר ולהוכיח לו את הנכונות של לפיד לסייע. למרבה הצער, הצילומסך הועבר לפוליטיקאי מ'ימינה' שהעביר לעמית סגל, שעשה מהסיפור טשולנט לא טעים ולא נעים.

אז זהו, הכוונה הראשונית לא היתה להקים מפלגה אלא היה רצון להקים פורום (שאולי היה מוביל למקומות אחרים בעתיד), שנועד לעשות טוב לציבור שלנו שחטף ללא רחם.

גם הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו שהוזכר שם - לא הוזכר בהקשר של מפלגה, גם כי לא היתה כזו ובעיקר כי שמו הוזכר רק כדי להציג לפורום את המצוקות של בתי הדין והרבנות בנושאי הדת בהם ביקשה הממשלה לפגוע כמו הגיור והכשרות, על מנת שנוכל לפעול במסלול העוקף, למנוע את הפגיעה הקשה ולסייע.

מה למדתי מהסערה הזו? למדתי לא להעביר צילומי מסך - גם כשהכוונה טובה והמטרה ראויה, כי אי אפשר לדעת לאן זה יתגלגל ומה יעשו מזה. אולי אפילו תקבלו את זה כקבלה טובה לשנה החדשה.

זו ההזדמנות להתנצל בפני הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו וראש הממשלה יאיר לפיד על עוגמת הנפש שנגרמה להם, בעקיפין, בגללי. (התנצלתי כמובן גם בזמן אמת בפני שניהם בפרטי... בלי שהעברתי צילומסך).

כתיבה וחתימה טובה לכולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר