הפשיטה הדרמטית במקסיקו

תיעוד מבפנים: עצורי 'לב טהור' בכלא; חבר הכת משחזר: "זרקו אותנו לרצפה, הילדים צרחו"

'כיכר השבת' חושף תיעוד מצולם של רגעי הפשיטה על מקום משכן 'לב טהור' במקסיקו ותמונות מהעצורים בבית הכלא • חבר הכת הקיצונית משחזר את הרגעים הדרמטיים: "ישבנו על הרצפה עם הפנים לקיר, עם הידיים מעל הראש" • 4 שוחררו בחג (חרדים בעולם)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
רגעי הפשיטה הדרמטיים (צילום: לב טהור)

הפשיטה על מקום משכן כת לב טהור במקסיקו: יואל רוזנר, אחד מחברי הכת שנכח במקום בשעת הפשיטה ולא נעצר מגולל את הרגעים הדרמטיים בשיחה עם 'כיכר השבת'. "לא חוויתי פריצה כזו בחיים שלי, לא יכולתי לעשות כלום", הוא אומר. "הרמתי את מבטי וקיבלתי צרחות ומכות, אפילו לא יכול היה לראות מה קורה עם אחרים".

הוא מתאר: "בזמן שישבתי, אנשים חמושים נכנסו לחדר שלי וזרקו אותי לרצפה כמו פושע. חיפשו אותי מכל עבר ואז הרימו אותי באוויר ואמרו לי לצאת מהחדר. גררו אותי מהחדר ולקחו אותי לבית הכנסת, שם הבנתי שבוצע אותו נוהל עם אנשים אחרים.

"ישבנו על הרצפה על ברכינו עם הפנים לקיר, עם הידיים מעל הראש, מסביב לבית הכנסת. עלו במוחי באותה שעה תמונות של איך החיילים הנאצים נהגו בסבא וסבתא שלי במלחמת העולם השנייה. כך השוטרים שמרו עלינו במשך זמן רב, ואז הם נתנו לנו "הזדמנות" להיות מסוגלים לשבת על כיסאות.

בית הכלא במקסיקו שבו כלואים העצורים (צילום: לב טהור)
בית הכלא במקסיקו שבו כלואים העצורים (צילום: לב טהור)

"ואז הם התחילו לשאול לשמות שלנו, במטרה להגן על זהותנו ושלמותנו כבני אדם. לא רצינו לשתף פעולה עם השחיתות והרדיפות כל כך חזקות שהפעילו עלינו".

היה בלגן כשהכוחות הגיעו?

"היה בלגן גדול, הם לקחו לכולם את הדרכונים ועצרו את כולם, הקצינים אמרו לילדים ש'מתעללים בכם', והילדים צרחו שלא מתעללים. זה לא חוקי מה שעשו לנו, המצב עכשיו, ששחררו 4 אנשים במהלך החג במקסיקו. האנשים שהיו שם במתחם בשעת הפשיטה הם רק חלק מחברי הכת, השאר מפוזרים".

תיעוד מבית הכלא. חברי הכת במעצר (צילום: לב טהור)
תיעוד מבית הכלא. חברי הכת במעצר (צילום: לב טהור)

לדברי גורם בכת, נעצרו 17 משפחות. שני גברים יוסף רוזנר ומנחם אלתר עצורים בחשד לביצוע עבירות פליליות, אשתו של ישראל אמיר, שהצליח לקחת את בנו בפשיטה ועוד שלוש אנשים שנעצרו בפשיטה - שוחררו

"שלחנו עורכי דין לעצורים", אומר חבר הכת ל'כיכר השבת', "רודפים אותנו סתם, עכשיו יש עוד 7 גברים עצורים ועוד 10 קטינים שעצורים עם ההורים שלהם. אנחנו עכשיו עם עורכי דין שמנסים לשחרר את כולם, זאת היתה פשיטה לא חוקית".

(צילום: לב טהור)
(צילום: לב טהור)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר