מנסות לברוח | צפו

תיעוד מבית המעצר במקסיקו: נשות 'לב טהור' משליכות חפצים על הסוהרים

נשות הכת הקיצונית, שנעצרו לפני ראש השנה, נראות בתיעודים מבית המעצר המקסיקני, משליכות חפצים על הסוהרים ומנסות לברוח ממתחם המעצר | חבר בכת מסביר ל'כיכר השבת' על המתרחש: "הבלגן כי סגרו אותנו בלי אוכל" (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
משליכות חפצים (צילום: סעיף 27א')

הדרמה ב'לב טהור': העימותים בין אנשי הכת שנעצרו לפני כמה ימים לבין המשטרה והסוהרים בכלא נמשכים, ואנשי הכת, מתעמתים עם הסוהרים, כפי שתוכלו לראות בתיעוד המתפרסם היום (חמישי) מתוככי בית המעצר.

כזכור, לפני ראש השנה, המשטרה המקסיקנית פשטה על מתחם הכת הקיצונית במקסיקו, וכלא אותם. אך על פי הדיווחים והתיעודים המגיעים ממקסיקו, המעוכבים שנכלאו בבית המעצר מפרים את הסדר, מתפרעים ומשליכים חפצים.

שני העצורים שנעצרו בפשיטה בחשד לעבירות פליליות

בתיעוד החדש שפורסם ברשות החברתיות, נראות נשות הכת הקיצונית משליכות חפצים על הסוהרים וכן מנסות לטפס על הגדרות ולהימלט מהמקום בו הן עצורות.

מנסות לברוח

ב'לב טהור' אומרים ל'כיכר השבת' כי בכל עת נמשכים המאמצים מצד הרשויות לשכנע את הנשים ואת הילדים שיסכימו לחזור מרצונם לישראל, אולם הם מסרבים וצועקים ללא הרף. חבר נוסף בכת אומר: "סגרו אותם בלי אוכל שם, הם כלואים שם - אז יש באלגן".

בתוך כך, תוגברו הכוחות במתקן המעצר שבו מוחזקים חברי הכת. לדברי עיתונאי מקסיקני מקומי, חלק מהעצורים ניסו להימלט והכוחות שאינם רגילים להפרות סדר שכאלו החליטו להגביר את הכוחות סביב מתקן הכליאה.

יואל רוזנר, אחד מחברי הכת שנכח במקום בשעת הפשיטה ולא נעצר גולל אתמול בשיחה עם 'כיכר השבת' את הרגעים הדרמטיים של הפשיטה. "לא חוויתי פריצה כזו בחיים שלי, לא יכולתי לעשות כלום", הוא אמר. "הרמתי את מבטי וקיבלתי צרחות ומכות, אפילו לא יכול היה לראות מה קורה עם אחרים".

הוא תיאר: "בזמן שישבתי, אנשים חמושים נכנסו לחדר שלי וזרקו אותי לרצפה כמו פושע. חיפשו אותי מכל עבר ואז הרימו אותי באוויר ואמרו לי לצאת מהחדר. גררו אותי מהחדר ולקחו אותי לבית הכנסת, שם הבנתי שבוצע אותו נוהל עם אנשים אחרים.

"ישבנו על הרצפה על ברכינו עם הפנים לקיר, עם הידיים מעל הראש, מסביב לבית הכנסת. עלו במוחי באותה שעה תמונות של איך החיילים הנאצים נהגו בסבא וסבתא שלי במלחמת העולם השנייה. כך השוטרים שמרו עלינו במשך זמן רב, ואז הם נתנו לנו "הזדמנות" להיות מסוגלים לשבת על כיסאות".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר