עצה לחיזוק

כך חיזק ראש הישיבה את החברים השבורים של הילד שנפטר

לאחר חודשים של סבל בל-יתואר, דוד שמואל שוהם ז"ל הלך לעולמו. חבריו השבורים שהרבו להתפלל להחלמתו, קיבלו עצה מראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, במה עליהם להתחזק (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ג אדלשטיין בשיעור בביתו | ארכיון (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

ביום שישי האחרון התקבלה הבשורה הקשה והמעציבה, על לכתו של הילד בן השבע, דוד שמואל שוהם זכרונו לברכה לאחר תקופה של מחלה קשה. ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, כתב מכתב חיזוק מיוחד לבני המשפחה ולחבריו בתלמוד תורה.

דוד שמואל ז"ל, נולד להוריו - האברך החשוב הרב יעקב שוהם שיבל"א מנווה יעקב בירושלים, בנו של הרב מיכאל שוהם רב קהילת 'בית אבא' בפתח תקווה. לפני מספר חודשים הוא חלה במחלה הקשה וחבריו לתלמוד תורה קמיניץ בירושלים, הרבו להתפלל עליו ולקבל על עצמם מעשים טובים לזכותו.

לאחר שנגזרה הגזירה ודוד שמואל נפטר, ובעקבות האבל הכבד והרצון להתחזק לעילוי נשמתו, שיגר ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, מכתב חיזוק ותנחומים להוריו של הילד ולילדי התלמוד תורה.

"עלינו לדעת", כתב ראש הישיבה, "כי הילד דוד שמואל ז"ל הוא שמח ומאושר עכשיו בשמים, ואין מה להצטער ולרחם עליו, אלא שבני המשפחה והחברים מרגישים את חסרונו לנו, אך צריך להרגיש שזה כמו שילד נסע למקום רחוק שאי אפשר להיות בקשר, כמו שהיה פעם באמריקה, וממילא יש געגועים אך אין מה להצטער אלא לדעת ולהאמין כי הכל בידי שמים וכל דעביד רחמנא לטב עביד, ואף אם יש דברים שאיננו מבינים עלינו לזכור כי הקב"ה הוא אב הרחמן ובטוחים אנו כי הכל נעשה לטובתנו, ובזכות האמונה והבטחון זוכים לחיים טובים ומאושרים".

במכתבו קרא ראש הישיבה להתחזק בשמירת הלשון: "ובפרט כדאי להתחזק בעניין שמירת הלשון אשר הוא דבר שנותן הרבה זכויות וחיים טובים ומאושרים".

את מכתבו המרגש והמרומם סיים ראש הישיבה במילים: "ויהי רצון שיזכו הוריו שליט"א עם כל בני המשפחה, מעתה לחיים טובים ומאושרים ורוב נחת דקדושה מכל יוצאי חלציהם שיחי', ואך ששון ושמחה ישיגום, ונסו יגון ואנחה לאורך ימים".

מכתבו של ראש הישיבה הוקרא על ידי המלמדים בכיתות בתלמוד תורה קמניץ. המלמדים האריכו בדברים בכל כיתה לפי אופן ההבנה של התלמידים, בצורך להתחזק בעניין שמירת הלשון. רבים מהתלמידים קיבלו על עצמם לאור מכתבו של ראש הישיבה, לקבוע זמן מיוחד ללימוד בחברותא של הלכות שמירת הלשון, לעילוי נשמתו הטהורה של הנער דוד שמואל שוהם ז"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר