השכן שחזר

דיאטה קפדנית, שמן קוקוס ומים: כך חיו אנשי כת 'לב טהור'

שבוע אחרי שברחו מבית המעצר במקסיקו, שכן שהתגורר סמוך לאנשי הכת הקיצונית וחזה ברגעי מעצרם מספר על התנהלותם ומעצרם • הצצה (חרדי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אנשי 'לב טהור' בכלא (צילום: לפי סעיף 27א)

שבוע לבריחה הסוערת של חברי כת 'לב טהור' במקסיקו, והעדויות נחשפות. שאול פרז, דייר שהתגורר בסמוך לאנשי הכת עד עצירתם במקסיקו תיאר לאתר LA PRESSE הצרפתי את התנהלותם עד שנעצרו.

"הם חיו בצנע", סיפר, לדבריו, הם היו אנשים טובים ואציליים מאוד. הם הקפידו, כך הוא אומר, על דיאטה קפדנית של ירקות, שמן קוקוס ומים. לא שתו משקאות קלים כמעט מלבד מים ויצאו מבתיהם רק לעתים רחוקות.

פרז גם תיאר את רגעי המעצר. הוא סיפר איך בלילה שבין שישי לשבת הגיעו כשבעים איש מהמשמר הלאומי והעוסקים בהגירה בלתי חוקית, ב-19 כלי רכב. הם פרצו את דלת הכניסה עם פטישים ולקחו את חברי הכת בכוח.

אנשי 'לב טהור' נלכאו בבית מעצר במקסיקו. תמונות מתוכו נחשפו ב'כיכר השבת'. כעבור זמן קצר הצליחו חברי הקבוצה לברוח. ב'כיכר השבת' דווח בשבוע שעבר, זמן קצר אחרי הבריחה, מפי גורם ברשויות במקסיקו, כי חברי הכת תכננו היטב את הבריחה מבית המעצר.

"המתינו להם רכבים והם תוך דקות נמלטו", פירט הגורם. "הם מראש אמרו לכתבים ולצלמים איפה להמתין כדי שבזמן אמת יצלמו את המעשה". עוד הוסיף הגורם ואמר כי "אנחנו מנסים לאתר אותם במדינה כדי להחזיר אותם למתקן".

עוד הוסיף וסיפר: "אנשי השמירה במקום ניסו בלילה למנוע את הבריחה שלהם, אבל לא הצליחו, אחד מהם גם נפגע ברגלו, הם גרמו נזק עצום במתקן. אנחנו בקשר עם הרשויות בישראל ומנסים לאתר את הנמלטים".

גורם בלב טהור אמר לכיכר השבת: ״הם יכולים להמשיך לחפש. יצאנו מהמדינה כבר, תכננו את המבצע הזה טוב". על הנזקים אומר הגורם בכת: "לא יחזיקו אותנו בתת תנאים, הנזקים זה התגובה שלנו״.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר