ברוך דיין האמת

'המקרב' ממילאנו שליקט אתרוגים - לקה בשבץ והלך לעולמו

עם סיומו של חג הסוכות התבקש לבית עולמו החסיד מאיטליה שעל אתרוגים שמיבולו בירך הרבי מליובאוויטש זי"ע במשך שנים (ברוך דיין האמת, חרדי)

שלמה מן | כיכר השבת |
מימין: הרב רודל (צילום: shutterstock ו-JEM)

הרב שמואל הכהן רודל ע"ה, ששימש כשליח חב"ד במילאנו שבאיטליה במשך קרוב לחמישים שנה, וזכה להשפיע באופן עמוק על יהודים רבים שישמרו תורה ומצוות במהלך השנים - נפטר בתחילת השבוע.

הוא היה בן 77 בפטירתו. בקיץ האחרון לקה בשבץ. הוא נולד במשפחה חסידית, לאביו הרב יוסף רודל ולאמו מרת פייגא, שלוחי האדמו"ר הריי"צ מחב"ד לקהילה היהודית במונטריאול שבקנדה.

בצעירותו התחנך בישיבת 'תומכי תמימים' בכפר חב"ד ומאוחר יותר כאשר למד בחצר רבו ב-770 נמנה עם ראשי הפעילים במחנות הקיץ בניו יורק לילדים היהודיים. אחרי חתונתו נסע למילאנו בשליחות רבו.

לפי חב"דפדיה, עם הגיעו למילאנו שבאיטליה החל לשמש כמחנך בבית הספר החב"די בעיר, כאשר במקביל לעיסוקו החינוכי פעל רבות בקרב הקהילה היהודית, ואף התמנה לכהן כרב בית הכנסת 'בית שלמה' - תפקיד בו שימש קרוב לחמישים שנה.

כשלוש שנים לאחר נישואיו החל לעסוק בתרגום והוצאה לאור של חומר תעמולה וספרי יהדות באיטלקית, על מנת למלאות את החוסר הגדול בתחום זה, וזכה לעידוד גדול מהרבי מחב"ד זי"ע בעבודה זו. בשנת תשל"ו הופקד על ידי הרבי להצטרף לרב משה לאזאר בליקוט אתרוגי קלבריה. הרבי ברך בעצמו על אתרוג קלבריה מיבולם.

במסגרת פעילותו זכה לקרב מאות רבות של צעירים לחיי תורה ומצוות ולהכיר להם את אור החסידות. מאז לקה בשבץ, לפני חודשים אחדים כאמור, רבים התפללו להחלמתו.

יובא למנוחות בארץ הקודש. ברוך דיין האמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר