סערה ציבורית

מגיש הטלוויזיה במופע של הסתה: "החרדים בטלנים, קוראים כל היום בתורה"

אייל ברקוביץ השתלח בציבור החרדי בתכניתו הפופולרית. כינה את החרדים "בטלנים" ו"מנותקים מהעם". הפוליטיקאים מיהרו להגיב (אנשים, תקשורת)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
אופירה וברקוביץ' (צילום: Flash90)

מגיש הטלוויזיה אייל ברקוביץ השתלח אמש (שישי) בתכניתו השבועית 'אופירה וברקו' בערוץ 12 בציבור החרדי, וכינה את החרדים "בטלנים" ו"מנותקים מהעם". דבריו עוררו ביקורת ציבורית גדולה.

"הם מנותקים מהעם בכלל", אמר ברקוביץ'. "הם לא מעניין אותם, והם אלה שהולכים לנהל פה את המדינה. הם אלה שהולכים לנהל פה את המדינה בעוד שבועיים".

הוא הוסיף והסית: “הם יגידו לך ולי ולכולם פה מה לעשות, אלה שלא אכפת להם מהעם שלנו בכלל. מנותקים. קוראים בתורה כל היום, לא הולכים לעבוד, לא משלמים מיסים. לא הולכים לצבא. בטלנים”.

דבריו עוררו סערה. יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הגיב: "אייל ברקוביץ' מנותק לחלוטין מהעם וחי בתוך בועה שיצרו כמה אנשי תקשורת. מעניין לדעת מתי היה הפעם האחרונה שפגש באדם חרדי, שהוא יודע איך החרדים חיים ומה הם עושים. לפני שהוא פוער את פיו נגד ציבור גדול בישראל, שילך ללמוד ולהכין שיעורי בית על מה שהוא מברבר. ילד בתלמוד תורה בכיתה א יודע בכל תחום יותר ממנו, וכדאי שיהיה לו קצת דרך ארץ כלפי הציבור החרדי".

יו"ר יהדות התורה הרב יצחק גולדקנופף: |אני מביע זעזוע ושאט נפש מדברי הבלע החמורים שהושמעו על ידי אייל ברקוביץ׳ בערוץ 12 כנגד הציבור החרדי. אלמלי הדברים נאמרו בעברית היה ניתן לחשוב שזהו קטע מערוץ תעמולה אנטישמי בחו"ל. אני קורא להנהלת הערוץ להתנער מההסתה הפרועה ולהשעות את המגיש עד שיחזור בו מהדברים. אין לי ספק שדבריו של המגיש הם השפעה ישירה של ההסתה הפרועה של ליברמן כנגד הציבור החרדי, התשובה שלנו תינתן בקלפי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר