בחירות 2022

פרסום ראשון: יאיר לפיד חיזר אחרי מועמדים חרדים; המטרה: לצרף לרשימה "חרדי חדש"

הבחירות הנוכחיות יוכרעו כך נראה על חודם של אלפי קולות בודדים, מה שמביא לא מעט פוליטיקאים לחזר אחרי כל קול, חלקם מתמקדים בקולות של החרדים והערבים | כעת נחשף כי לא רק בנימין נתניהו ניסה לקבל קולות מהקצוות החרדיים אלא גם יאיר לפיד | הניסיון שלא צלח: לצרף "חרדי חדש" לרשימת 'יש עתיד' | כל הפרטים בפרסום ראשון (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

פרסום ראשון: מערכת הבחירות הנוכחית, בשונה ממה שהכירה הפוליטיקה הישראלית עד היום, תוכרע ככל הנראה על אלפי קולות בודדים, מה שמביא פוליטיקאים לחזר גם אחרי קולות בודדים, חלקם, משקיעים בניסיון לגזור קולות מהמגזר החרדי וחלקם מהמגזר הערבי.

ימים לפני סגירת הרשימות, ראש הממשלה יאיר לפיד, היה עסוק - כך נחשף היום (שני) לראשונה ב'כיכר השבת', בלצרף דמות חרדית למפלגתו, במקום לדאוג לחיבורים בתוך הגוש שלו, מה שכזכור גרם להיפרדות הרשימה הערבית המשותפת ולכישלון הניסיון לחבר את מפלגות העבודה ומרצ לריצה משותפת.

לפיד, כך נודע ל'כיכר', עסק בחיזורים אחר חרדי שיסכים להשתלב כמועמד חרדי במפלגתו (יצוין, כי כבר בעבר היה ללפיד "נציג חרדי" ברשימתו - דב ליפמן, מבית שמש. ח"ב). לשם כך, ניהל לפיד משא ומתן מול הסוציולוג, הפובליציסט והפעיל למען החרדים החדשים, אליעזר היון.

לפיד, אף הקים תא חרדי במפלגתו ורצה לתת ייצוג משמעותי ובולט לזרם המכונה "החרדי החדש" שעל פי ההערכות המפרגנות ביותר מונה כמה אלפי קולות בודדים.

לפיד מצא את היון, שהוא מהקולות הבולטים של 'החרדים החדשים', שמפרסם במשך שנים את תפיסותיו אודות ההתנהלות הרעה, לטעמו לפחות, של הפוליטיקה החרדית 'הישנה'. היון, הוא עיתונאי הכותב בין היתר באתר ynet, ואף עוסק במחקר הציבור החרדי במסגרת מכון ירושלים למדיניות ציבורית.

אליעזר היון (ארכיון כיכר)

כך או כך, ל'כיכר השבת' נודע, כי היון, למרות היותו פעיל בולט בקרב 'החרדים החדשים', לא שש על ההצעה - מסיבות מובנות, והמגעים שהחלו בין השניים הופסקו ימים ספורים לפני הגשת הרשימות ולפיד זנח את הרעיון.

גורם שהיה מעורה בפרטים, מספר ל'כיכר השבת' כי "לפיד התקרר כאשר הוא הבין שמנסים לעשות עליו סיבוב, כולנו זוכרים את הפדיחה האיומה שהייתה לו, כאשר עמית סגל פרסם את ההתכתבות האישית שהייתה לו עם מנחם טוקר - במה שפורסם כאילו הוא "תכנן" יחד איתו להקים מפלגה חרדית. לפיד לא באמת מבין בציבור החרדי והוא לא הבין שגם אם ישים את המועמד של "החרדים החדשים", זה אולי יוסיף לו 1,000 קולות ואולי אף פחות. אני חושב, שעצם המגעים זה מעיד על הבורות המוחלטת של יאיר לפיד".

כזכור וכפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', לא רק לפיד ניסה לקבל תמיכה של הקצוות החרדיים, גם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ניהל מגעים עם 'הפלג הירושלמי' כדי שיצביעו בבחירות הנוכחיות, אך 'הפלג' הגיב בסירוב מוחלט לנהל משא ומתן.

אליעזר היון מסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "אינני רוצה להתייחס האם היו מגעים או לא. רק אומר שתחומי ההתעניינות שלי לא נוגעים לפוליטיקה. אני חרדי ומתעסק במחקר ויש בי הערכה כלפי לפיד, על הרצון הטוב שיש לו לעזור לציבור החרדי".

'כיכר השבת' פנה למפלגת יש עתיד כדי לקבל את תגובתה, אך זו לא נמסרה עד למועד פרסום הידיעה. לכשתתקבל, נפרסמה מיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר