צפו בתיעוד

בחרו בתורה: מאות רבנים חסידי חב"ד התכנסו בוועידת ההלכה המרכזית

מאות רבני קהילות, ערים ושכונות מכל רחבי הארץ התכנסו לוועידת ההלכה המרכזית של חסידות חב"ד, ליום של העשרה רוחנית גדושה • במשך כל שעות היום נערכו סדנאות ופאנלים תורניים ומקצועיים עם גדולי הרבנים והמרצים • תיעוד (חרדים)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
(צילום: חיים טויטו)

גדולי פוסקי ההלכה וחשובי המו"צים בחסידות חב"ד, לצד אברכים ועמלי תורה מכל רחבי הארץ, התכנסו היום (חמישי)ליום שכולו תורה והלכה. כבר בשעת בוקר נפתחה 'ועידת ההלכה המרכזית' באולם 'אקספו' בתל אביב, שכללה בתוכה פאנלים ייחודיים, הרצאות מאלפות ורבי שיח מושקעים, כולם סביב סוגיות בוערות בעולם ההלכה בן ימינו.

מאז הוכרז על הוועידה ופורסמו תכניה המרתקים, היא הפכה למדוברת בעולם ההלכה בארץ. רבים-רבים, ובהם רבני ערים וקהילות, לצד אברכים ובני תורה מכל רחבי הארץ, כבר שריינו מבעוד מועד את מקומם במטרה להבטיח לעצמם יום של העשרה רוחנית ייחודית וגדושה. הוועידה הינה התאגדות משותפת של מכון 'הבינני' - המכון הגבוה ללימוד הלכה ורבנות בפיקוח בי"ד רבני חב"ד בארץ, אגף ההשתלמויות של בי"ד רבני חב"ד.

הוועידה נפתחה בשעות הבוקר עם יום עיון ייחודי בנושא חופה וקידושין. במושב נטלו חלק הרבנים הגאונים: רבה של באר שבע הגאון הרב יהודה דרעי, הגאון הרב זבדיה כהן ראב"ד תל אביב הפליא לדבר בדיני ממונות על צוואות וירושות, דיין וחבר ועדת הבחינות של הרבנות הראשית הגאון הרב שלמה סוויסה, רבה של בת ים הגאון הרב אליהו בר שלום, מחבר ספר 'סדר קידושין ונישואין' הגאון הרב מרדכי פרקש ודיין ומו"צ קהילת חב"ד בלונדון הגאון הרב לוי יצחק רסקין.

לאחר מכן נערך מושב עיון מקצועי לאברכים ונשואים טריים על הלכות הבית היהודי והשקפות הבית החסידי. במושב זה נטלו חלק חבר בי"ד רבני חב"ד הגאון הרב מנחם מענדל גלוכובסקי ופוסק הלכה מרכזי ומחבר ספרים הגאון הרב יקותיאל פרקש ועוד.

במושב הבא, "קהילה ושליחות כהלכתה", נפגשו רבני קהילות בארץ ובעלי מקצוע ומומחים בהרצאות ודיונים סביב הנושאים הקהילתיים הדחופים. במרכז המושב, התקיים פאנל מיוחד של חברי בי"ד רבני חב"ד. בנוסף, התארח במפגש זה גם היועץ החינוכי הנודע הרב דוב ברוד.

מושב ייחודי נוסף נערך תחת הכותרת "הכשרות החב"דית". בפאנל מרתק, ראשון מסוגו, רבנים נותני כשרות דיברו על האסור והמותר בעולם הכשרות החב"די. נשאו דברים: מד"א כפר חב"ד הגה"ח הרב מאיר אשכנזי ומד"א קהילת חב"ד באלעד הגה"ח הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי.

מושבים נוספים עסקו בעולם הכשרות עם הגאון הרב אברהם רובין, המומחה הכשרותי מטעם בד"צ 'העדה החרדית' הגאון הרב שמואל שטרנפלד והמומחה העולמי בכשרות דגים הגאון הרב אהרן וולקן, וכן מושבים בעניין 'השומר שבת' ו'כסף מנלן' – מושבים לרבנים ודיינים בנושא כספים בהלכה. כמו כן נערך מושב בנושא טכנולוגיה בשבת על ידי המכון הטכנולוגי להלכה.

כלל המושבים ריתקו את המשתתפים, שהחכימו מדברי פוסקי ההלכה, הרבנים והיועצים החינוכיים, במגוון הנושאים שעל סדר היום של המשפחה היהודית.

בעיצומו של יום התקיים כינוס הקהל יוקרתי, לצד שולחנות ערוכים והפקה מיוחדת, ובמרכזה הצדעה למפעל ההלכה 'הבינני' על התנופה התורנית האדירה בשנים האחרונות.

קצרה היריעה וקצרה השעה מלהרחיב בעוצמת וועידת 'הקהל', ועידה שכולה תורה, והשפעתה הרבה על כלל המשתתפים הנרגשים. היום הגדול והמרומם נחתם בריקוד חסידי, שמחה של מצווה, על הזכות לעסוק בעולם של תורה והלכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר