מחאת הסלולר בבני ברק

רבני ודייני העיר במכתב חריג: "איסור חמור לבחורים להפגין"

לאור רצף ההפגנות האלימות במרכז בני ברק נגד חנות למכירת טלפונים סלולריים, יוצאים הערב רבני ודייני העיר במכתב חריג לצעירים ובחורי הישיבות שלא להפגין וכן קוראים לראשי הישיבות לאסור על השתתפות הבחורים בהפגנות (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |

עושים סוף להתפרעויות: לאור רצף ההפגנות המתרחשות במרכז העיר בני ברק בימים האחרונים כנגד חנות למכירת טלפונים סלולריים, ולאחר שההפגנות הפכו לאלימות במיוחד בהשתתפות בחורים וצעירים, יוצאים הערב (שני) רבני העיר בני ברק הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא, הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט והגאון רבי מסעוד בן שמעון במכתב חריג לכלל תושבי העיר, בו הם מורים לצעירים ובחורי הישיבות לא להתאסף כלל וכלל בסביבת המקום וכן קוראים לראשי הישיבות לאסור על השתתפות הבחורים בהפגנות.

במכתב קוראים הרבנים: "בפניה נרגשת לאברכים ובחורים יקרים אשר כבוד שמים נגע לליבם, ומבקשים לזעוק כלפי מחללי שם שמים, בעלי חנויות סלולרי שאינו כשר. מצב הדברים הוא, אשר כבוד שמים הוא דווקא בפעילות של מחאה מסודרת שפועלים מול המחללים שם שמים, ללא אלימות כלל ובהכוונת הרבנים שליט"א, ובזה תלוי הצלחת הפעולות".

הרבנים כותבים עוד כי "בימים האחרונים מתבצעת מחאה באופן של אלימות והעדר כבוד שמים, דבר הגורם להיפך מתוצאות הרצויות וח"ו כבוד שמים מתחלל. ומחויבים להפסיק זאת".

מכתב רבני העיר

רבני העיר ממשיכים בפניה ישירה למחנכים: "ואל המחנכים בישיבות וחדרים פונים אנו בזה אנא כוונו את התלמידים שלא להיאסף ברחובה של עיר כי לא לתועלת הוא, ופוגע גם בהנהגת התלמידים עצמם בדרכי התורה והמצוות והנהגתם בקידוש שם שמים".

אל רבני העיר הצטרפו דייני בית דין צדק בני ברק ובראשם הראב"ד הגר"י סילמן, הגר"ש רוזנברג והגרמ"מ לובין שקראו אף הם בהוראה חמורה ואף איסור חמור לצעירים ותלמידי ישיבות להשתתף בהפגנות אלו.

מכתב הדיינים

כפי שדווח הבוקר ב'כיכר השבת', מהומות אלימות התרחשו אמש בבני ברק ונמשכו אל תוך הלילה, במאבק נגד חנות למכירת טלפונים סלולריים, ברחוב רבי עקיבא בעיר. עשרות צעירים, מרביתם סקרנים שנגררו לאלימות, נטלו חלק במחאה האלימה, התעמתו עם כוחות המשטרה ופגעו בחנות. הצעירים, חסמו את רחוב רבי עקיבא, הציר הכי מרכזי בעיר, לתנועה, והמשטרה הזרימה כוחות רבים כדי להתמודד עם המפגינים.

מספר מפגינים נעצרו במהלך המחאה, לאחר שהשוטרים הורו על פיזור ההפגנה אך אלו ככל-הנראה המשיכו להפר את הסדר. המחאה האלימה כללה מלבד חסימת הכביש גם הצתת קרטונים מה שהזעיק את צוותי הכיבוי למקום ויידוי חפצים על השוטרים. בעל החנות "אוריאל מובייל" נגדו מפגינים, נאלץ להגן על חנותו באמצעות לוחות ברזל אותם הוא מציב עם תחילת המחאה, מדי ערב, בניסיון למנוע נזק בלתי הפיך לחנותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר