250 ימים להיעלמות המסתורית

"אדם שפגע בילדים ובנערים חרדים"; אמו של מוישי קליינרמן חושפת כיוון חקירה

בסוף השבוע האחרון מלאו 250 ימים להיעלמותו המסתורית של הנער החרדי מוישי קליינרמן, וכעת אמו יוצאת בזעקה | לדבריה, קיים כיוון חקירה שקשור לאדם שכנראה פגע בילדים ובנערים חרדים והיא מתחננת שייגשו להתלונן במשטרה כדי לסייע לחקירה: "בבקשה עיזרו לנו להחזיר את מוישי הביתה. עד מתי???" (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מוישי קליינרמן (צילום: באדיבות המשפחה)

בסוף השבוע האחרון מלאו 250 ימים להיעלמותו המסתורית של הנער החרדי מוישי קליינרמן, וכעת אמו יוצאת בזעקה, כאשר לדבריה קיים כיוון חקירה ומתחננת ממי שנפגע - שייגש להתלונן במשטרה.

בהודעה מטעמה של משפחת קליינרמן, נאמר כי "בסוף השבוע האחרון ציינו 250 יום להיעלמותו של מוישי קליינרמן יקירנו. למרות הכוונות והחיפושים של משטרת ישראל, יחידת אית"ן לאיתור נעדרים של צה"ל, יכ"ל, יחידת הרחפנים לישראל וגורמים מקצועיים נוספים - לא נמצא ולו קצה חוט שיאיר על סיבת העלמותו של מוישי שלנו".

גיטי קליינרמן, אימו של מוישי, מבקשת וקוראת למי שיודע משהו על מה יכול לקרות למוישי או מידע על מי קשור להעלמותו - ויכול לסייע בפתרון התעלומה, לעדכן את המשפחה והמשטרה.

"קשה לעבור שבוע אחר שבוע בלי מוישי היקר שלנו", אומרת גיטי קליינרמן, "אני יודעת שקיים כיוון חקירה כלשהו שקשור לאדם שכנראה פגע בילדים ובנערים חרדים אבל בציבור החרדי לא מוכנים להגיש תלונות למשטרה או לספר על כך".

"אני עצמי פגשתי כאלה שנפגעו בירושלים", היא מספרת ויוצאת בזעקה: "אני קוראת לרבנים ולהורי הילדים והנערים שנפגעו להשמיע קולם ולגשת להתלונן במשטרה. אני מוכנה לגשת עם הנפגעים יחד למשטרה. בבקשה עיזרו לנו להחזיר את מוישי הביתה. עד מתי???".

במקביל, הם ביקשו להודות לכולם וציינו כי הם "ממשיכים להתרגש מכל החיזוקים, התפילות והאהבה שהעם היהודי בארץ ובעולם ממשיך להרעיף עלינו. אין על העם המדהים שלנו. מוישי הפך להיות הילד של כולם והגיע הזמן שנגיע לפתרון התעלומה".

החיפושים אחר מוישי; ארכיון (צילום: דוברות יכ"ל)

כזכור, בסוף השבוע נחשף ב'כיכר השבת' כי במהלך חקירת היעדרותו של הנער החרדי בן ה-17 מקרית ספר, מוישי קליינרמן, נבדק חשד כי הוא נמצא יחד עם אנשי הכת הקיצונית 'לב טהור'.

כת לב טהור הקיצונית, שפרשיות שונות נכרכו בה ובחבריה, מפוצלת בשנים האחרונות במספר מקומות בעולם. בדיקת הימצאותו של קליינרמן עם אנשי הכת הייתה אחת בשרשרת בדיקות שנעשו בחודשים האחרונים. במהלך חקירת ההיעדרות עלו כיוני חקירה רבים, עשרות במספר - וכולם נבדקו ביסודיות על ידי חוקרי ימ"ר ש"י.

מוקדם יותר דווח ב'כיכר השבת' על מספר כיווני חקירה נוספים שעלו במהלך תקופת החקירה. הדברים ניתנים לפרסום כעת לאחר שלראשונה לא ביקשה המשטרה להאריך שוב את צו איסור הפרסום על הפרטים.

כך לדוגמא, במהלך החקירה עלה החשד כי אולי מדובר באירוע על רקע לאומני, ובשל כך גם השב"כ התערב בחקירה. שירות הביטחון הכללי הגיע במהלך החקירה להבנה כי לא מדבר באירוע לאומני.

בנוסף, במהלך החקירה עלה חשד כי אולי הנער מוישי קליינרמן נמצא בכלל מחוץ לישראל, ובשל כך, חוקרי היחידה המרכזית שמנהלים עד היום את התיק יצרו קשר עם גורמי משטרה בעולם שסייעו לשלול את החשש כי הנער נמצא בחו"ל.

במהלך החקירה נעצרו על ידי חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ש"י מספר חשודים שנחקרו בחשד למעורבות בהיעלמותו של הנער, חלקם אף הובאו לדיונים בבית משפט לקראת הארכת מעצרם, אבל כולם כבר שוחררו.

לצד זאת, ביחידה המרכזית של מחוז ש"י ממשיכים לחקור את הפרשה ולא מרפים. בימים אלה החקירה מתמקדת במישור המודיעיני, זאת אחרי חודשים במה הושקעו מאמצים רבים של חיפוש בשטח. מפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי, שמר במהלך כל החקירה על קשר רציף עם משפחת קליינרמן ושומר על הקשר הזה גם היום.

לצד ההתמקדות במישור המודיעיני, אנשי יחידת הכלבנים מתמקדים בחיפושים בשטח כפי שעושים בחודשים האחרונים. לפני כחודש אמר אהרון שטרייכר, דובר יכ"ל, כי "יש עוד הרבה מה להשלים היערות שבגזרת מירון. מקווים שנוכל להגיע אליו ואנחנו מקווים ומתפללים לזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר