צו איסור פרסום חריג

שלוש שנים חלפו: הרצח של אביתר אזרזר ז"ל - טרם פוענח

שלוש שנים אחרי הרצח המזעזע של הבחור אביתר אזרזר ז"ל, בן ה-18, שגופתו אותרה בתוך בור - לאחר שבוע של חיפושים, והחקירה עדיין נמשכת מבלי שהרצח פוענח | ביהמ"ש האריך את צו איסור הפרסום על החקירה ל-180 ימים, הצו אוסר לפרסם את פרטי החקירה וכל פרט העלול לזהות את החשודים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אביתר אזרזר ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

שלוש שנים אחרי הרצח המזעזע של הבחור אביתר אזרזר ז"ל, בן ה-18, שגופתו אותרה בתוך בור לאחר שבוע של חיפושים, והחקירה עדיין נמשכת מבלי שהרצח פוענח.

היחידה המרכזית של מחוז תל אביב במשטרה אחראית על החקירה, ושם ממשיכים בניסיון לפענח את הרצח החמור, וזאת תחת צו איסור פרסום.

הזירה בה נמצאה הגופה (צילום: פלאש 90)
הזירה בה נמצאה הגופה (צילום: פלאש 90)

הבוקר, ביהמ"ש האריך פעם נוספת את תוקף צו איסור הפרסום בחקירת רצח אביתר אזרזר. במשטרה הדגישו כי "הצו אוסר פרסום כל פרט מפרטי החקירה וכל פרט העלול לזהות את החשודים וכן כל פרט מוסמך כולל צילומים רלוונטיים לתיק החקירה".

יצוין כי ביהמ"ש הטיל צו איסור פרסום למשך 180 ימים, בצעד שנחשב לחריג בשל אורך הזמן של הצא"פ, שבדרך כלל ניתן לזמנים קצרים יותר.

כזכור, לפני שלוש שנים, בשלהי חודש כסלו, נערכו חיפושים נרחבים בצל החשש הכבד לחייו של אביתר אזרזר, בן למשפחה חרדית משכונת רמות בירושלים, לאחר שנעדר במשך כשלושה שבועות.

הזירה בה נמצאה הגופה (צילום: פלאש 90)
הזירה בה נמצאה הגופה (צילום: פלאש 90)

בעיצומים של ימי החנוכה, ביום שישי, זמן קצר לפני כניסת השבת, אותרה גופתו של אביתר ז"ל בתוך בור, באזור צומת מורשה - בסמוך לבית העלמין החדש ברמת השרון.

הגופה אותרה בתוך הבור על-ידי עובר אורח שעבר במקום והזעיק את כוחות החירום וההצלה, שקבעו את מותו במקום. משפחתו של אזרזר מתגוררת בשכונת רמות בירושלים אך הוא עצמו התגורר בבני ברק, ושם גם נראה בטרם נעדר.

ממשפחתו נמסר לאחר מכן כי "אביתר אהובנו ז"ל נלקח ממשפחתו האוהבת על ידי אינשי דלא מעלי... ודי למבין".

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל שיגר אז מכתב ניחומים מיוחד למשפחה, בו כתב: "אשריכם שנבחרתם לעמוד בניסיונות בהסתלקות הבן. ויהא רעווא מן שמיא שהמקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון ואבלי ירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד ותראו רק בריאות, ברכה, נחת ושלום לכם וליוצאי חלציכם כל הימים".

לפי מה שפורסם מיד לאחר מציאת הגופה, שלושה שבועות לפני כן התקבל דיווח במשטרה על שמיעת קולות ירי, באזור צומת מורשה, אך בדיקה שנערכה לא העלתה ממצאים, עד למציאת הגופה באקראי על ידי עובר אורח.

לפי ההערכות מדובר ברצח שתוכנן מראש אך עם זאת נבדקים כיווני חקירה נוספים, בהם ייחקר האם אזרזר הובא למקום בכוח, נורה והושלך לבור או שהרצח אירע במקום אחר ולאחר מכן גופתו הושלכה לבור בו היא מצאה. עוד נבדק במסגרת החקירה האם היה לאביתר ז"ל קשר עם גורמים עברייניים, שעשויים להיות מעורבים ברצח המזעזע.

עם תום ימי ה'שבעה', נתי אזרזר, אחיו של אביתר ז"ל, נפרד מאחיו בפוסט מרגש: "למגינת ליבנו בורא עולם החליט שהמקום הטוב ביותר עבורך הוא למעלה לידו, איתו, עם הצדיקים, הוא לקח אותך אליו לעולם שכולו טוב, בדיוק כמו שאתה היית, ילד זך וטהור עם לב בעל מימדים שרק הקרובים אליך ידעו, הרגישו, וחשו.

"במוצ"ש פרשת מקץ שברת לאלפי אנשים את הלב לרסיסים עם התקבל הבשורה המרה על עליתך לגנזי מרומים, הייתה לך לוויה המונית, ספדתי אותך והבטחתי להנציח את השם הטהור שלך, את השם שהרשעים הארורים חשבו וניסו למחוק מהעולם, תסמוך עלי שאעשה את זה הכי טוב אה? בשביל להדגיש ולחרוט את שימך בחרתי בספר תורה! בנוסף לשיעור תורה שבועי שיתקיים לעילוי נשמתך הטהורה מידי שבוע אי"ה".

בהמשך הוא כתב: "צר לי עליך אחי היקר נעמת לי מאוד, אחקוק אותך בליבי לעד!! משאיר לבורא עולם לנקום את נקמת דמך השפוך, ואני מאמין בו באמונה שלימה שהוא יעשה את בדרך הטובה והמהירה ביותר, תהא נשמתך צרורה בצרור החיים".

אביתר ז"ל (באדיבות המשפחה)

במלאות ה-30, פרסם נתי פוסט נוסף בו חשף מה עבר על אחיו אביתר: "היית ילד, צעיר, עליז ומוכשר, החיוך ושמחת החיים לא משו מפניך, אהבת הזולת, נתינה, סיוע ועזרה היו חלק בלתי נפרד מחייך.

"אף אחד מחבריך ומכריך, פרט למשפחתך הקרובה, לא ידע שעמוק בתוכך אתה סוחב תיק כבד מנשוא, תיק שהכיל כאב, עלבון וזעקה חרישית וענקית, שהנפש שלך לא הצליחה ולא תצליח עוד לסלוח עליו. כן כן, התיק שאני מדבר עליו הוא תיק רצח! רצח נפשי, שאחד המחנכים שלך במוסד החינוך בו למדת, רצח אותך קבל עם ועדה, ואותו סחבת על גבך השברירי עד יומך האחרון, למגינת ליבנו ולב כולם".

הוא תיאר כיצד נמנע מאביתר להשתתף בטיול כפרס על מבחן משניות בו עמד בהצלחה, ולמענו השקיע שעות רבות. "באותם רגעים, כשאביתר אוסף את עצמו לבית, הנפש מתנפצת לרסיסים ואביתר נרצח בפעם הראשונה בחייו, רצח קר ועמוק, יותר ממה שאנחנו מכירים - והכרנו. רצח נפש רכה ותמימה של ילד. שבועיים! שבועיים שלמים לקח לאביתר לאסוף חלקים מהנפש המנופצת, עד שחזר לתלם, וגם כשחזר - הוא חזר שבר כלי, עם פגיעה עצומה בפנים, שלא התאחתה עד יומו האחרון".

"אל תהיו עם יד קלה על ההדק, ותשקלו פעמים רבות לפני הלחיצה לחיים או למוות", הציג האח השכול את תובנותיו, "ושתמיד - אבל תמיד - יעמוד מול עינכם הפסוק במשלי 'חנוך לנער על פי דרכו, גם כי יזקין לא יסור ממנה'. הורידו דגש על חיצוניות ושימו דגש על הפנימיות. זה צו השעה, זה מה שהדור צריך. חוויות וריגושים".

הזירה בה נמצאה הגופה (צילום: זק"א תל אביב)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר