שיעור מרתק

איך יהושע הצליח לגרום לשמש ולירח לעמוד? | צפו

שיעור על פרשות השבוע וישלח - ויצא, על תולדות השמש, מימי נח דרך אברהם אבינו ועד להכרזת יהושע "שמש בגבעון דום וירח בעמק אילון" | הרב מיכאל סורוצקין על נפלאותיה של השמש (יהדות, פרשת שבוע)

הרב מיכאל סורוצקין בשיעור על פרשת השבוע (צילום: אילנה אינפו)

שיעור חדש ומרתק לפרשות ויצא-וישלח: המרצה העולמי הרב מיכאל סורוצקין, בשיעור על אודות נפלאותיה של השמש מימי נח, אברהם ויעקב אבינו ועד לתקופתם של אחז וחזקיהו מלכי יהודה ונקדימון בן גוריון בבית המקדש השני.

חידושו של רבי אליעזר מגרמייזא בספרו הרוקח על סידור התפילה, על היעדרותה של האות טי"ת מברכת מעריב-ערבים, המרמזת על תשע הפעמים שבהם התרחש שידוד מערכות הטבע בהילוך גלגל החמה בתקופות שונות. במהלך ההיסטוריה - משקיעת השמש קודם זמנה אצל יעקב שלן בהר המוריה ועד להשבת השעות במלחמתו עם שרו של עשיו.

הארכת השעות במלחמת עמלק ביציאה ממצרים והעמדת החמה במלחמה נגד עוג מלך הבשן טרם כניסת בני ישראל לארץ- וכמשה- כך יהושע תלמידו במלחמת גבעון בצוותו "שמש בגבעון דום וירח בעמק אילון".

לסיום השיעור, הרב סורוצקין צביא התבוננות נפלאה במלחמתם של ברק השופט ודבורה הנביאה בסיסרא וצבא חצור בעזרתם של ה"כוכבים ממסילותם" - בעזרת ליקוי החמה המלא שהתרחש בעת המלחמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר