טרור הסלולר

מעצר החשוד בהצתה הוארך, קיצונים גרמו נזק לאוטובוסים

בעקבות החלטה להאריך את מעצרו של החשוד למעורבות בהצתת חנות הסלולר בירושלים, הקיצונים יצאו להפגין - וגרמו נזק לאוטובוסים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
השריפה בחנות בגאולה (צילום: כב"ה ירושלים)

בבית משפט השלום בירושלים הוארך היום (שלישי) בחמישה ימים מעצרו של החשוד במעורבות הצתת חנות הסלולר בשכונת גאולה בירושלים לפני כחודשיים. החשוד נעצר לפנות בוקר יום שני, השבוע.

מדובר בחשוד שני שנעצר בפרשה. הקודם נעצר מספר ימים לאחר ההצתה ושוחרר. העצור החדש נעצר בבית שמש לאחר מרדף של ממש שניהלה אחריו המשטרה.

המרדף כלל מספר פשיטות על הבית שלו, בלשים המתינו לו מחוץ לבית במשך עשרות שעות ורק לפנות בוקר כאמור הצליחו לשים את ידם עליו.

לאחר המעצר, הוא נלקח לחקירה במשטרה ומאוחר יותר אתמול הוא הובא לדיון בבית המשפט, שדן בדרישת המשטרה להארכת מעצרו. כאמור הוחלט להאריך בחמישה ימים.

בעקבות החלטת בית המשפט, מפגינים בבית שמש וברחוב יחזקאל בירושלים. בהפגנה בירושלים המפגינים גרמו נזק לכמה אוטובוסים.

כזכור, בעשרת ימי תשובה, השנה, חנות סלולר שנמצאת בקומת קרקע של בניין מגורים ברחוב מלכי ישראל בירושלים הוצתה - ובחסדי שמיים לא היו נפגעים בנפש, אך נזק רב נגרם למקום. בתום חקירה ראשונית עלה כי מדובר בהצתה מכוונת.

השריפה בחנות בגאולה (כב"ה ירושלים)

לוחמי האש השתלטו על השריפה במקביל לפעולות סריקה ושחרור עשן מהמבנה ובדירות שסמוכות אליו. במהלך הסריקות לא אותרו לכודים. חנות נוספת שצמודה לחנות הסלולר נפרצה על ידי לוחמי האש בעקבות חדירה של עשן לתוכה וכדי לשלול שריפה נוספת.

מספר ימים לאחר מכן, נעצר חשוד בהצתה ובפתח הדיון שנערך בנוגע להארכת המעצר שלו, אמר נציג המשטרה: "מדובר בהארכת מעצר ראשונה, החשוד נעצר בחמש לפנות בוקר, מדובר באירוע הצתה חמור של עסק בציבור החרדי שנמצא מתחת דירות מגורים, בנס האירוע הסתיים לא פגועים בנפש, נגרם נזק כבר לבעל החנות, העבירה שבוצעה היתה יכולה לגבות חיים של אנשים, יש מעורבים נוספים באירוע שטרם נעצרו, מדובר בחקירה בראשיתה, יש לנו עוד 26 פעולות חקירה לבצעה, מתוך 23 פעולות חקירה בנות שיבוש".

נציג המשטרה הבהיר לעורך דינו של החשוד רועי פוליטי, כי "מאז המקרה ביצענו פעולות חקירה מסוימות, בחקירה הוא נשאל ונתן גרסה, החקירה שבוצעה היא חקירה ראשונית, עדיין לא הוטחו בחקירה כלל הממצאים".

עורך דינו של החשוד עורך הדין רועי פוליטי אמר בדיון, כי "לחשוד הוצג תיעוד שהוא היה בירושלים באותו לילה ולא בבית שמש, והחשוד טוען שהוא היה בירושלים בגלל ימי הסליחות והוא הגיע להגיד סליחות, אני מבקש לשחרר את החשוד, שמונה ימים זה הרבה, זה נועד לשבור את החשוד".

החשוד הראשון בבית המשפט

השופט שמע את שני הצדדים והחליט להיענות באופן חלקי לבקשת המשטרה ולהאריך את מעצרו של החשוד רק בארבעה ימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר