הורדת המס על השתיה המתוקה

"חמור, טמבל, טיפש": הפוסק הספרדי במתקפה נגד השר סמוטריץ' | תיעוד

הפוסק הספרדי, הגאון רבי בן ציון מוצפי, התייחס להורדת המס על השתייה המתוקה - ותקף בחריפות רבה את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | "מטופשים אלה, החמור הזה, הולך מוריד את המס על המשקאות ממותקים, טמבל", התבטא הרב • צפו (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |

הפוסק הספרדי, הגאון רבי בן ציון מוצפי, התייחס אמש (שני) בשיעורו בבית הכנסת מוסיוף בירושלים, להורדת המס על השתייה המתוקה ותקף בחריפות רבה את שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

"איזה מטופשים אלה, מורידים", אמר הגרב"צ, "החמור הזה, הולך מוריד את המס על המשקאות ממותקים, טמבל. אנחנו פה המדינה שלנו מספר אחת בקטיעת איברים. ממה זה בא? ממחלת הסוכרת.

"אתה יודע כמה יש? עברו את המיליון של חולי סוכרת, למעלה מ-10 אחוז מהאוכלוסיה חולי סוכרת. אלה הם הידועים ויש גם כאלה שזו מחלה שקטה שלא גילו אותה. ממה מחלת הסוכרת הזו, בר מינן? אוכלים סוכר, שותים סוכר, שותים מתוק, אוכלים מתוק, כל דבר מתוק, מתוק, מתוק. זה גם משמין וגם מביא מחלות נוראות, וסכרת זו מגיפה נוראה".

הרב המשיך ותקף: "הטיפש הזה, מה הקשר, טוב, חד פעמי אני מבין אותך, אז תוריד... אבל דבר ראשון משקאות ממותקות על הבוקר? מה קרה?", וקרא לציבור להישמר מאוד, "לכן צריך זהירות, אדם ישמור בבית, כמה שפחות, לשמור".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', שר האוצר הנכנס, בצלאל סמוטריץ', הנחה ביום ראשון, בתום פגישת הנהלה ראשונה במשרד, להכין במהירות האפשרית לימים הקרובים צווים לביטול המס על החד פעמי וביטול המס על השתייה המתוקה שהוחל בממשלה היוצאת.

המס על הכלים החד פעמיים והשתיה המתוקה הוחל בידי שר האוצר בממשלה היוצאת, אביגדור ליברמן. על אף שהדבר נומק בטעמי בריאות וסביבה, רבים ראו במסים הללו ניסיון לפגיעה ישירה בציבור החרדי.

ח"כ יעקב אשר בירך על ההחלטה ומסר: "שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מוכיח כבר ביומו הראשון בתפקיד שאצלו מילה זו מילה וחמלה זו חמלה. הוראתו להסיר את המסים האכזריים שהטיל ליברמן היא בבחינת סור מרע, ואני בטוח שאותה חריצות תלווה אותו גם בעשה טוב בטיפול מיידי בירושה הקשה שליברמן השאיר לנו עם גל עליות המחירים המשתולל כעת במשק".

ח"כ אורי מקלב הגיב אף הוא ואמר: "מיסים אלו לא באו לסייע לציבור אלא רק כהחלטה רעה שנועדה לפגוע בציבור ולא מקצועית. אנחנו מברכים את שר האוצר סמוטריץ שביטל מס זה, כפי שהתחייבנו בהסכם הקואליציוני. פעולה זו מביאה את מדיניות הממשלה החדשה לפעול למען האזרחים ולא כנגדם. כעת משבוטל הצו נפעל בהסברה ובחינוך בכדי לשמור את הסביבה ולצרוך משקאות בריאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר