"לא זכינו - בגלל שנאה"

הרב הפתיע את האברכים: "נשמתו של המשיח נתעברה בר' אהרון לייב"

הגאון רבי יצחק קולדצקי, חתנו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, הפתיע בדרשתו, כשסיפר בשמו של המשגיח הגאון הצדיק רבי דן סגל, כי זכינו למשיח - וזה היה מרן הרב שטיינמן | ומדוע לא זכינו שהוא יתגלה? רק בגלל שנאת חינם (חדשות, חרדים)

איצלה כץ | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: Yaakov Cohen/Flash90)

דברים לא שגרתיים בעליל זכו לשמוע בשבת פרשת 'ויגש' מתפללי בית הכנסת 'בית השם' במרכז בני ברק, מפיו של הגאון רבי יצחק קולדצקי, חתנו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, בשיעור שעסק בענייני הגאולה והגלות.

בשיעור, אמר הרב קולדצקי, כי שמע בשם החפץ חיים זצ"ל, שידע ואף התריע לפני מלחמת העולם השנייה שתפרוץ מלחמה עולמית.

וידוע, כך על פי הרב, שהרב מפוניבז' - הגרי"ש כהנמן זצ"ל שמע ממנו ש"בהר ציון תהיה פליטה" ובארץ ישראל לא יבואו רגלי הצורר ימ"ש. אולם התבטאות פחות מפורסמת של החפץ חיים, סיפר הגר"י משמו שאמר ש-50 שנים אחרי המלחמה העולמית שתפרוץ תבוא כבר הגאולה.

הגאון רבי יצחק קולדצקי (צילום: דוד זר)

ואז הגיע המשפט המפתיע של הגר"י קולדצקי. "שמעתי בשם המשגיח, הגאון הצדיק רבי דן סגל שליט"א, שבאמת היה לנו משיח כבר 50 שנה אחרי המלחמה העולמית".

"נשמתו של המשיח נתעברה בגדול הדור ר' אהרון לייב (הרב שטיינמן) זכר צדיק לברכה, אלא שלא זכינו שיתגלה בגלל שנאת חינם ולשון הרע שבדור", הוסיף הרב קולדצקי.

המשגיח רבי דן סגל שר עם הילדים "טאטאל'ע קום שוין א'היים" ופרץ בבכי (ללא קרדיט)

יצוין, כי אין זאת הפעם הראשונה שגדולי ישראל מייחסים לנשמתו של הגראי"ל שטיינמן זצ"ל נשמות צדיקים קדמונים.

באחת מעצרות הבחירות בהן השתתף הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, נאם תלמידו הרב אליהו מן משמו, כי בכל דור ודור קיים אדם אחד אשר בנשמתו יש ניצוץ מנשמתו של משה רבנו וכי בדור הזה - הגראי"ל נושא את ניצוץ נשמתו של משה רבנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר