בדיקת 'כיכר השבת'

אנטנה הוקמה בשכונת רמות, התושבים זועמים | העירייה: "נפלה טעות"

אנטנה הוקמה השבוע ברחוב מרסקי 15 בשכונת רמות, זאת לאחר שבמסמכים הרלוונטיים היה כתוב שהיא תוצב ברחוב מרסקי 1 • תושבים מחאו נגד ההקמה וכחות משטרה סייעו לפועלים • העירייה: "נפלה טעות במסמך הראשון" (חרדים)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
האנטנה החדשה כפי שנשקפת מהשכונה הסמוכה (צילום: באדיבות המצלם)

לפני יומיים (שלישי) הוקמה אנטנה ברחוב מרסקי 15. מספר תושבי האזור יצאו למחות נגד הקמת האנטנה, שבכל, לפי טענתם, תוכננה לקום במרסקי 1.

כבר לפני כחודשיים דיווחנו כאן בכיכר השבת כי מתוכננת הקמת אנטנה בשכונת רמות בירושלים ברחוב מרסקי 15. כזכור, דווח כי האישור להקמת האנטנה התקבל לתחילת הרחוב, במספר 1, ואילו העבודות החלו במספר 15.

לפני מספר חודשים פנו מספר תושבי השכונה אל יו"ר ועדת תכנון ובנייה, מ"מ ראש העיר מטעם דגל התורה, אליעזר ראוכברגר, וביקשו ממנו שיסייע להם, מכיוון שהוא חתום על ההיתר לבניית האנטנה.

לטענת התושבים, ראוכברגר, התחייב לעזור לתושבים במאבק ואף הפנה את הפיקוח שישימו לב היכן נבנית האנטנה, הפיקוח, העביר לתושבים התחייבות שהאנטנה תיבנה היכן שסוכם בהתחלה.

השבוע אנו מדווחים כי האנטנה הגיעה למקום ונבנתה, לכאורה, בניגוד לאישורים הנדרשים במספר 15 – 17.

העבודות לא עברו חלק. תושבי השכונה יצאו להפגין נגד האנטנה ולעירייה לא נותרה ברירה אלא לבוא עם כוחות משטרה על מנת להשלים את המשימה.

לאחר שנבנתה האנטנה, אתמול (רביעי) תושבים הציתו אותה וצוות כיבוי אש מיהר למקום לכבות את הדלקה.

תושב השכונה מספר ל'כיכר השבת' את השתלשלות האירועים: "כבר שהחלו שם העבודות יצאו תושבים להפגין במקום. לא שזה עזר להם. אחרי מספר ימים המשיכו את העבודות כשמדי פעם מגיעים המוחים, אבל כנראה היה שם מאבטחים או משטרה ומנעו מהם להפריע לפועלים.

"לפני יומיים בבוקר אנחנו רואים הרבה משאיות עם מנופים ומשטרה. הם החלו להעמיד את האנטנה. מדובר בעמוד שגבוה פי שתיים מבניין ממוצע.

"כל זמן הזה היה כאוס בכביש עם חסימות תנועה וכמובן הפגנה של התושבים בניסיון לעכב ולמנוע אך ללא הצלחה".

התושב ממשיך: "אתמול בלילה אני שומע סירנות. ראיתי אש גדולה באזור האנטנה וכיבוי אש ומשטרה. הבנתי שהסיפור לא נגמר עם הצבת האנטנה וזה סיפור בהמשכים שכנראה יגמר בנזק והורדת התורן. לאחר שכובתה האש, צוותי כבאות והצלה וניידת המשטרה מיהרו להסתלק. ככל הנראה נגרם נזק כבד לאחד הארונות תקשורת שם.

"היום ראיתי התרחשויות של אנשים שם, כנראה מטעם האנטנה. נשמע שאנחנו בסיפור בהמשכים. ימים יעידו לאן זה ממשיך". חותם התושב.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "ההיתר שניתן לבניית האנטנה הוא למספר 17. זה הנ.צ שרשום ובכל המסמכים שכתובים בהיתר מופיע מס׳ 17 וגם מה שהוצג בזמנו למינהל.

"בהיתר עצמו, בטעות נכתב הסיפרה 1 ולא הסיפרה 17, אבל בכל המסמכים של ההיתר והמפה עצמה זהו המיקום המדוייק, שבו גם הקימו בפועל את האנטנה".

חבר המועצה אליעזר ראכבורגר בחר שלא להגיב לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר