נחשפה התוכנית

כך הקואליציה מתכננת להחזיר את אריה דרעי לתפקיד שר

לא ראש ממשלה חליפי ולא יו"ר הכנסת; יושב ראש ש"ס אריה דרעי, נחוש לשוב לשולחן הממשלה והוא מתכוון לעשות זאת באמצעות חקיקה חדשה, שתמנע משופטי בג"ץ להתערב | כל הפרטים סביב חזרתו של דרעי לתפקיד שר (חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
דרעי ונתניהו בשבוע שעבר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לפני כשבועיים 10 שופטי בית המשפט העליון פסקו נגד השר לשעבר אריה דרעי כי הוא אינו יכול לכהן כשר בממשלה, אך כבר כעת נרקמת התוכנית לחזרתו של דרעי לשולחן הממשלה.

העיתונאי יקי אדמקר מ'וואלה' חושף את התוכנית המשפטית של הקואליציה - תוכנית שאמורה להחזיר את דרעי לשולחן הממשלה.

על פי נוסח החוק שיוגש בקרוב לשולחן הכנסת, נקבע כי "לא תהיה ביקורת שיפוטית מטעם כל ערכאה שיפוטית לגבי כל עניין הקשור או נובע ממינוי של שר והעברתו מכהונה, למעט עמידת המינוי בתנאי הכשירות הקבועים בסעיף 6(א) עד (ג) בלבד".

במידה והחוק יעבור ועד שבג"ץ אולי יחליט לפסול אותו, המשמעות של החוק היא, שבג"ץ לא יוכל יותר להתערב בהחלטות ראש הממשלה לגבי מינוי שרים.

מדובר בהצעה שמתקנת את חוק יסוד הממשלה ונוטל את הסמכות מבג"ץ לקיים ביקורת שיפוטית על החלטות מינויי שרים מכל סיבה שהיא.

"מינוי שרים על ידי ראש הממשלה ובאישורה של הכנסת, כמו גם ההחלטה על העברתם מכהונה, הן פעולות והכרעות המצויות בליבת הפעילות הדמוקרטית, ולכן יש לתקן את חוק יסוד הממשלה כך שלא תהא ביקורת שיפוטית על המינויים", נכתב בהצעת החוק, עליה עמלים טובי המשפטנים של מדינת ישראל.

בתוך כך, דרעי צפוי למסור היום הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת סיעת ש"ס בשעה 15:10.

כזכור, לאחר שיו"ר ש"ס אריה דרעי נפסל בבג"ץ מלכהן כשר, ובעקבות כך פוטר על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשבוע שעבר הוא החליט סופית - מי יהיו ממלאי המקום במשרדי הפנים והבריאות, אותם נאלץ לעזוב.

לפי ההחלטה של דרעי, שר הדתות מיכאלי מלכיאלי ישמש כממלא מקומו במשרד הפנים, ואילו יואב בן צור, השר במשרד הרווחה - ימלא את מקומו במשרד הבריאות.

תחילה דרעי החליט כי חיים ביטון, השר במשרד החינוך, יהיה זה שימלא את מקומו במשרד הבריאות, אך בשבוע שעבר שינה את החלטתו.

בשבוע שעבר נחשף עוד ב'כיכר השבת', כי שלושה שבועות לאחר שנבלם ברגע האחרון מכניסתו לכהן כחבר כנסת, נתנאל חייק, מקום 13 ברשימת ש"ס לכנסת - הגיש אמש למזכירות הכנסת את התפטרותו מהרשימה לכנסת, ובכך בעצם התקבלה ההחלטה הסופית כי הוא לא ישמש כח"כ מן המניין.

ל'כיכר השבת' נודע כי חייק צפוי להשתלב בתפקיד בכיר בתנועה, כפיצוי על הסרתו מהרשימה לכנסת.

"לאחר התייעצות עם משפחתי הקרובה", אומר חייק, "החלטתי להסיר את מועמדותי. אני מודה ליו"ר ש"ס הרב אריה דרעי על האמון הרב".

הבאים בתור ברשימת ש"ס לכנסת הם עו"ד ארז מלול - שהוקפץ כעת למקום ה-13 וצפוי להיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, סימיון מושיאשוילי ומאיר גלנט.

יוזכר כי עד כה נכנס בש"ס רק ח"כ נורבגי אחד - יוני משריקי, עוזרו לשעבר של אריה דרעי, שנכנס לכנסת במקומו של יואב בן צור, השר במשרד הרווחה, שהתפטר במסגרת החוק הנורבגי.

"אני לא באתי לתת את הפתרונות והמחשבות שלי למה הם עשו את זה, אבל ברור שאם אנחנו רוצים באמת לשרת את הציבור שבחר בנו… אני מחויב מחויבות ברזל לדאוג לכך שיחזירו בחזרה את הפתק שאנשים בחרו ולקחו את זה מהם. על כבודנו אנחנו מוחלים, אבל על כבודו של הציבור שלנו אנחנו לא מוחלים. נדאג שהכוח יחזור לציבור".

"הטיעון המרכזי נגד הרפורמה של יריב לוין אומר שהתפקיד של בית המשפט זה לדאוג למיעוטים", הוסיף דרעי. "האם מצביעי ש"ס לא זקוקים למישהו שידאג להם? אם אנחנו מדברים על סבירות, הרי אין לנו סיכוי שמישהו מהשופטים ידאג לציבור שלנו. אנחנו לא האדם הסביר שאותה מיליה שמתמנה כשופטים תדאג להם. מי ידאג לשכבות החלשות?".

"זה באמת לא מאבק אישי שלי", אמר דרעי, "אני נמצא כאן בגלל שיש לי מחויבות אמיתית. עבדנו קשה מאוד כדי להעביר את הממשלה הרעה שרצתה לאבד את הזהות היהודית, החלטנו ועבדנו קשה כדי לנצח וכדי להביא לידי ביטוי את מה שהתחייבנו – אמרנו כולנו שנביא משילות וזהות יהודית, ואת שניהם אנחנו מתכוונים להביא".

דרעי התייחס לפיטוריו על ידי ראש הממשלה ואמר: "שאף אחד לא יתבלבל, זו לא חולשה, זה חוזק שגילינו, איזהו גיבור הכובש את יצרו. אם מישהו חושב שהוא יעשה הפיכה שלטונית הוא לא ימצא מולו אנשים חלשים, אלא קואליציה יצוקה מברזל שלא תיתן לו לעשות את הדבר הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר