"להעצים את האמונה בצדקת דרכנו"

נתניהו ניחם את משפחת פאלי: "נפלתם קורבן לשנאה רצחנית; נזכור תמיד את בניכם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע בשעה זו לנחם את משפחת פאלי, בביתם בשכונת רמות בירושלים, על רצח שני בניהם הקטנים הי"ד | נתניהו העניק לאם המשפחה, שהצליחה לרגש ולחזק את עם ישראל מכתב ניחומים: "מחבל בן עוולה גזל מאיתכם - מכולנו, את יעקב ואשר" | המכתב המלא בפרסום ראשון (חדשות, חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
נתניהו, היום בבית המשפחה (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, הגיעו בשעה האחרונה (שלישי) לניחום אבלים בבית משפחת פאלי בשכונת רמות בירושלים.

הביקור של נתניהו היה מתוכנן לשעה 18:00, ושעות לפני כן, הרחוב נחסם לתנועת כלי רכב והולכי הרגל נבדקו על ידי המאבטחים. נתניהו, איחר לביקור והגיע רק לקראת השעה 19:30, דבר שגרם מעט עוגמת נפש למשפחה, שכן משעות אחרי הצהריים, לא אושר לאנשים להיכנס לבית.

נתניהו ניחם את האחים ולאחר מכן ניגש לעזרת הנשים, שם הוא ורעייתו שוחחו דקות ארוכות עם אם המשפחה - דבורי, שהצליחה בשבוע האחרון לרגש ולחזק את עם ישראל, בעקבות החוסן הנפשי והאמונה הזכה.

במהלך הניחום, הסבא ר’ שמואל פאלי ביקש מרה"מ נתניהו שידאג שילמדו בכל בתי ספר בישראל שיש בורא עולם ושצריך להמשיך את האחדות הגדולה שמגיעה מעם ישראל בזמנים קשים - לכל הזמנים.

הבן, צביקי, הפתיע את ראש הממשלה בנימין נתניהו כשביקש שילך לבקר את אביו בבית החולים. אשת רוה"מ, שרה נתניהו התלהבה ואמרה: "איזו אכפתיות ומסירות של בן לאבא שלו". ראש הממשלה אמר לו כי אם זה יתאפשר ילך לבית החולים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי שעה קודם לביקור, הגיע שליח מלשכת ראש הממשלה, ובידיו היה מכתב הניחומים הממוען לאם המשפחה - דבורה פאלי.

במכתב הניחומים של נתניהו, נכתב: "בני משפחת פאלי היקרים, אני מבקש להביע בשמי ובשם ממשלת ישראל כאב עמוק על גדיעת חייהם של הבנים-האחים טהורי הלב, אשר מנחם ז"ל ויעקב ישראל ז"ל, בפיגוע הטרור הנפשע בשכונת רמות בירושלים.

"בימים האחרונים נחשף העם כולו לדמותם המאירה של אשר ויעקב. הם היו בשר מבשרכם – דבורה ואברהם, אפרת, שרי, צבי, מנוחי, מוישי, יחיאל ותהילה. התום שהקרינו כבש את כל מי שזכה להכירם; תמיד דבקים בערכים יהודיים, מחפשים את הטוב וחדורי רצון נתינה לכל אדם. ילדים קטנים עם נשמה גדולה!

"לדאבון הלב, מחבל בן עוולה גזל מאיתכם – מכולנו – את אשר ויעקב הנפלאים. הם נפלו קורבן לשנאה רצחנית, חסרת עכבות מוסריות, של חיית אדם רק בשל היותם יהודים וישראלים. ראיתי את התמונות מהלוויותיהם רבות-המשתתפים בערב שבת 'יתרו' ובמוצאי שבת זו, ולחלוחית עמדה בעיניי.

"תשובתנו לצוררי ישראל חדה ונחרצת: להמשיך בבניין ארצנו, לחזק את אחדות עמנו, להעצים את האמונה בצדקת דרכנו כדי לגבור על כל צר ואויב. זהו ביתנו, ואנו נישאר פה בעזרת השם לנצח נצחים.

"יקיריי בני משפחת פאלי, אני ורעייתי שרה מוסרים לכם את מלוא תנחומינו. בד בבד אנו נושאים תפילה להחלמתו של אברהם מפציעתו הקשה. העבירו נא את דבר השתתפותנו בצערכם לכל קרוביכם ומכריכם.

"נוסיף לזכור את אשר ויעקב הנאהבים והנעימים, כשנשמתם הזכה צרורה בצרור חיינו.

"'בְּלַע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים'".

אם המשפחה, דבורה פאלי, סיפרה לרה"מ ורעייתו על שני ילידה הקטנים שנקברו אחד אחרי השני, ואמרה כי הם מוקפים בתמיכה של עם ישראל וכי האמונה היא זו שמחזיקה אותם. רה"מ ורעייתו אמרו כי האמונה עוזרת להתגבר על האסון וציינו שכל עם ישראל מחבק אותם בצערם.

כשהאם הראתה את תמונת הילדים, אמר לה ראש הממשלה: "אני מבקש את רשותך לשים את התמונה בלשכתי".

הוא הסביר כי "הסיפור הנורא הזה יעזור לי להסביר לשועי עולם מה ההבדל בין עם ישראל לאויבנו. בזמן שאויבנו רצחו את שתי הנשמות האלה, כוחותינו היו בטורקיה והצילו חיים".

(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר