מסלול מקוצר וייעודי

בעוד חמש שנים בתי החולים יתמלאו ברופאים חרדים

מיזם פורץ דרך של עמותת נצח בשיתוף המרכז האקדמי לב פותח את שערי בתי החולים לרופאים מהמגזר החרדי במסלול מקוצר וייעודי (לימודים)

אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

לימודי רפואה הנם מהמסלולים היוקרתיים והארוכים ביותר בתחום הלימודים האקדמאים. סטודנטים המעוניינים להצטרף ללימודי הרפואה נדרשים ברף פסיכומטרי גבוה ולאחר מכן תקופת לימודים בת שבע שנים ותקופת התמחות נוספת בת ארבע שנים, משוכה המונעת מרבים המעוניינים להצטרף לתחום לעשות צעד זה.

הדבר מקשה על כלל הסטודנטים אך מכביד בעיקר על סטודנטים מהמגזר החרדי אשר מטבע הדברים מתחילים את מסלול הלימודים האקדמאים מאוחר יותר מכלל האוכלוסייה.

בעמותת נצח בשיתוף המכון האקדמי לב מצאו את הפתרון לכך. בעמותה מציעים לבוגרי תואר ראשון במדעים להצטרף למכינה ייעודית עבורם, מכינה בה הלימודים יתרכזו יומיים בשבוע בשעות אחה"צ/ערב ובסך הכל כ-15 שעות שבועיות. בסיום המכינה יעברו המשתתפים את המבחנים הנדרשים ויצטרפו למסלול מקוצר שאורכו ארבע שנים ולאחריו יוסמכו כרופאים.

הלימודים יתקיימו בלמידה מקוונת ובלמידה מרחוק, ואחת לתקופה יתקיים יום לימודים פרונטלי. הדבר נועד לסייע לסטודנטים וסטודנטיות בעלי משפחה כך שיוכלו לשלב את חי המשפחה לצד הלימודים.

"הצבנו לעצמנו מטרה מאוד ברורה", אומר מיכאל נכטילר מנכ"ל עמותת נצח. "המטרה - בעוד חמש שנים בתי החולים יתמלאו ברופאים חרדים בכלל המחלקות. אנחנו לא עושים הנחות או קיצורי דרך בלימודי הרפואה, המכינה נועדה להכין ולהכשיר את הסטודנטים לתחום הרפואה בצורה הטובה ביותר. העובדה שהם מגיעים עם תואר ראשון במדעים מאפשרת את הלימודים בצורה זו. מזמין את המתאימים להצטרף אלינו".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר