הגיע עם רכב יוקרה

על מסלול ההמראה: הנוכל החרדי נתפס בידי אנשי ה-FBI

מי שחשוד בהונאה של עשרות מיליוני דולר, הגיע ביום שישי עם רכב יוקרתי למסלול ההמראה בלוס אנג'לס, ונתפס על ידי אנשי ה-FBI | אלו האישומים החמורים שיש נגדו (חדשות בעולם)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
גנב כספים? תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נתפס על מסלול ההמראה: יוסי אנגל, בן ה-35, המואשם שלכאורה הוציא 47 מיליון דולר ממשקיעים חרדים בלוס אנג'לס ובניו ג'רזי ולאחר מכן נמלט לישראל, נמלט ללוס אנג'לס, שם הוא נתפס בידי אנשי ה-FBI.

אנגל נעצר בשדה התעופה בלוס אנג'לס, לאחר שהגיע למטוס עם שירות VIP, שכלל נסיעה ברכב שרד עד לכבש המטוס.

אנגל, נתפס בידי אנשי ה-FBI, שעצרו אותו על מסלול ההמראה רגע לפני שהוא עמד להמריא ככל הנראה חזרה לישראל.

הוא הובא על ידי אנשי ה-FBI למעצר בבית המשפט המקומי והוא צפוי להישאר במעצר עד לתום ההליכים נגדו. ההערכה היא שבמידה ויורשע בסעיפים המיוחסים לו, הוא צפוי לעונש מאסר של עד 20 שנה.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בתביעה שהוגשה נגד אנגל לפני מספר שבועות, בבית המשפט המחוזי בארה"ב, נטען כי החל משנת 2018 ועד 2021 הצליח אנגל לגרום ללפחות 29 בני אדם להשקיע בחברה שלו שעסקה במצלמות אבטחה. אנג'ל גם הבטיח למשקיעים כי כספים ישמש לרכישת נכסים להשקעה בישראל.

על פי התביעה שפורסמה בג'רוזלם פוסט, אנגל השתמש בכסף שזרם אליו כדי לחיות בעושר וכדי לבצע "תשלומים" למשקיעים הקודמים בסגנון הונאת פונזי כדי למשוך משקיעים חדשים.

על פי כתב התביעה, אנגל טיפח מוניטין כאדם אמין בקהילה היהודית האורתודוקסית. הוא פתח בית כנסת קטן בחדר ליד המשרד שלו, שם מסר שיעורי תורה.

על פי הרשות לניירות ערך האמריקאית, אנגל טען באוזני המשקיעים כי הוא זקוק להשקעה שלהם בחברה שלו כיוון שלא השיג הלוואות בנקאיות בריבית נמוכה יותר, אך הסיבה האמתית הייתה שהעסק שלו לא באמת עבד והיה רק מצג שווא עבור המשקיעים.

הוא שלח לישראל סכומי עתק של מיליוני דולרים והונה אדם נוסף שחתם על ערבויות בעבורו וכעת אמור להשיב למשקיעים 5.7 מיליון דולר.

על פי כתב האישום, באפריל 2020, אנג'ל החל לכאורה להציע תוכנית השקעות חדשה. על פי החשד, הוא סיפר למשקיעים שיש לו מערכת יחסים מיוחדת עם ראש עיריית בני ברק, שאפשרו לו לבנות בנייני דירות שיימכרו במחיר נמוך מעט ממחיר השוק וייצרו למשקיעים רווח מהיר.

אנגל שלח למשקיעים ולמשקיעים פוטנציאליים סרטונים ותמונות של בניין דירות בישראל, סרטון שלו יושב בלשכת ראש עיריית בני ברק והעתקים של מסמכי רשם המקרקעין.

עם זאת, אנגל הודה מאוחר יותר שלא היו נכסים להשקעה והוא ידע שתוכנית ההשקעה בקרקעות "מבוססת על שקרים". הסרטונים ששלח אנג'ל למשקיעים היו לכאורה של דירות שבהן התגורר בעבר. בנוסף, הסרטון של ראש העיר בני ברק, שעמו לא חלק קשר מיוחד, צולם כשהוא פשוט עצר ללשכת ראש העיר לומר שלום, נכתב בתביעה.

על פי החשד, אנגל שלח יותר מ-2.5 מיליון דולר לצ'יינג'ים בישראל, והוא משך 861,000 דולר במזומן. אנגל גם הוציא 56,880 דולר בבתי קזינו וטס במטוסים פרטיים לפחות פעמיים.

בסוף שנת 2020 החל התרמית לקרוס, ולאחר שלא הצליח לגייס השקעות נוספות הוא נמלט לישראל. "לאחר שלל מיילים שבהם הוא התנצל על הרס חייהם של אנשים עקב 'מחלתו', הוא חזר לזמן קצר ובמהלך הזמן הזה הוא נפגש עם כמה משקיעים שניסו להציל את ההפסדים שלהם", נכתב בתביעה.

אנג'ל חתם בסופו של דבר על הצהרה נוטריונית בפברואר 2021 המודה בהונאת ניירות ערך, והשתתף בפגישה מוקלטת עם מספר משקיעים חודש לאחר מכן, בה הודה שהוא מנהל תוכנית פונזי , נאמר בתביטעה.

אנג'ל אמר למשקיעים שהוא ינסה להחזיר להם את כספם, אך לא חזר לארצות הברית, לפי התביעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר