שמירת שבת כהלכתה

אושר בקריאה ראשונה: בעל דירה יוכל להתקין מנגנון שבת למשאבת מים

בשנים האחרונות מותקנים בבניינים רבים משאבות מים חשמליות שתפקידן ליצור לחץ מים גם בקומות הגבוהות. דיירים שומרי שבת ומסורת המתגוררים בבניינים בהם מותקנת משאבה חשמלית ניצבים בפני בעיה, עם אישור החוק בקריאה שנייה ושלישית, הבעיה תיפתר (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
משאבת מים. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מליאת הכנסת אישרה במהלך הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר, לפיה, בעל דירה יהיה רשאי להתקין מנגנון שבת למשאבת מים ברכוש המשותף.

בהצעת החוק תמכו 21 חברי כנסת ללא מתנגדים והיא תוחזר לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה - שבראשות ח"כ יעקב אשר.

על פי ההצעה,בעל דירה יהיה רשאי להתקין על חשבונו מנגנון המאפשר הפעלה אוטומטית של משאבת מים בלא חילול שבת ברכוש המשותף והוא יישא בהוצאות החזקתו של המנגנון והפעלתו. מוצע כי ההתקנה לא תותנה בקבלת הסכמת בעלי הדירות האחרים אך תעשה בכפוף לתנאים המנויים בהצעה.

אחרי שהחוק עבר בטרומי: אשר תוקף עיתונאים חילונים • צפו (ערוץ כנסת)

בדברי ההסבר להצעה ציין ח"כ אשר: "בשנים האחרונות עם התקדמות הטכנולוגיה וכן בניית בניינים רבי קומות, מותקנים בבניינים רבים משאבות מים חשמליות שתפקידן ליצור לחץ מים גם בקומות הגבוהות. דיירים שומרי שבת ומסורת המתגוררים בבניינים בהם מותקנת משאבה חשמלית ניצבים בפני בעיה שכן בפתיחת ברז המים בדירתם, הם מפעילים את המשאבה החשמלית שאסורה בהפעלה בימי שבת".

"הצעת חוק זו", הוסיף אשר ואמר: "מבקשת לקבוע הסדר שבת למשאבות המים בבנייני מגורים בדומה להסדר הקיים בחוק לגבי מעליות שבת ומנגנוני תאורה, המאפשר התקנת משאבות מסוג זה על חשבונו של דייר הרוצה בכך, בלא צורך בהסכמת בעלי הדירות האחרים, ובכפוף לתנאים המפורטים בהצעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר