נערכים לל"ג בעומר

השינויים הדרמטיים במירון: החניונים, הרחבת החגיגות ועוד | כל הפרטים בפרסום ראשון

חניוני הוויסות להילולת הרשב"י ביום ל"ג בעומר - יבוטלו, כך הודיע הפריקטור יוסי דייטש | דייטש והשר מאיר פרוש פועלים להכשיר שטחים נוספים בהר בכדי להכפיל את מספר החוגגים בזמן אמת ולאפשר קיום טישים | פרוש: "האתר השנה פתוח לכולם ללא יוצא מן הכלל" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
פרוש ודייטש במירון, בשבוע שעבר (צילום: ללא קרדיט)

במסגרת ההיערכות לקראת הילולת הרשב"י במירון, הפרוייקטור של ההילולא, יוסי דייטש, נועד עם בכירים במשרד התחבורה לשם סקירת המתווה המתגבש. במהלך הפגישה הודיע דיטטש כי החליט לבטל את 'חניוני הוויסות' להילולה.

במהלך הפגישה, סקר הממונה את מתווה ההילולא המתגבש, את הדגשים ואת התכנית התפעולית התואמת את העבודה המשותפת עם כלל השותפים לאירוע גדול ומורכב זה בשנה זו.

כמו כן, ל'כיכר השבת' נודע כי פרוש ודייטש פועלים בימים אלו כדי להכשיר שטחים נוספים בהר מירון, גם בכדי לאפשר טישים בהר. על פי ההערכות, אם ההכשרות יסתיימו בזמן ובהצלחה הרי שהשנה יוכלו לשהות בהר, בזמן אמת, מספר כפול מהמספר שאושר בשנה שעברה.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי 'דרך בורמה' תורחב ותהפוך לדו סטרית; דרך הכהנים תורחב פי שלוש מהקיים בעלות של 20 מיליון שקלים ותשתמש גם כמעבר חירום ומתחם בני עקיבא ייפתח שוב .

כזכור, גם בשנה שעברה, למרות שהמהנדסים אישרו 22 אלף חוגגים בזמן אמת על ההר, 'כיכר השבת' חשף כי בהוראת המשטרה לא שהו בהר יותר מ-9,000 חוגגים בזמן, מחצית מהמספר שאושר.

על פי המסתמן, מתחם 89 בכניסה ליישוב, שטח מישורי המשתרע על 150 דונם ויכול להכיל 25,000 איש בו זמנית, ובו יהיו הדלקות האדמו"רים והרבנים, רחבות ריקודים, אוהלי תפילה ומזון ומתחמי אכילה וח"י רוטל.

לאור מסקנות ועדת החקירה, יושמו מספר שינויים במתווה ההילולא בשנה זו, כאשר דגש רב ניתן להסעת ההמונים מכל רחבי הארץ להר מירון, וממנו בחזרה. אחת הבשורות המשמעותיות שהציג הממונה בפני הנוכחים, נוגעת לחניוני הוויסות, שעמדו בשנה שעברה בעין הביקורת הציבורית, כאשר אלפים המתינו במשך שעות ארוכות בחניונים.

דייטש הודיע כי השנה לא יופעלו חניוני ויסות, ובמקומם יופעל חניון התרעננות בצומת אליקים. החניון יופעל בהשקעה חסרת תקדים של משאבים מצד כל הגופים והגורמים הרלוונטיים, ויינתן בו שירות לעולים למירון, הכולל אוכל ושתייה, לצד כל התנאים הנדרשים.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, אמר לאחר החלטת הפרויקטור: "האתר השנה פתוח לכולם ללא יוצא מן הכלל, בהתאם למתווה. המשרד עושה ויעשה מאמצים רבים כדי לאפשר את קיום האירוע בצורה הבטוחה והראויה ביותר ולשם כך נקצה את מירב המשאבים על מנת לאפשר למתפללים להגיע ולחזור ללא כל הפרעות ועיכובים מיותרים. כדאי הוא רבי שמעון, שנעשה לכבודו את כל המאמצים הדרושים, אך על מנת שכולם יוכלו להגיע להר, נדרשת ערבות הדדית ואחריות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר