"זעקתי שמע ישראל" | תיעוד קשה

פחד ברחובה של פתח תקווה: נערה חרדית ננשכה מכלב פיטבול

נערה חרדית ננשכה עמוקות ברגלה, ברחובה של עיר בפתח תקווה, על ידי כלב פיטבול שעקב אחריה וגרם לה לחתכים עמוקים ולדימום מסיבי • הכלב לא הרפה ונגס בה זמן ממושך • האב מתוסכל: "מדוע אין אכיפה על כלבים מסוכנים?" • בפנים: תמונות קשות מהפציעה (בארץ)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
רגלה הפצועה של הנערה וכלב פיטבול (צילום: רשת פ"ת בדיגיטל, שאטרסטוק)

א.ר., נערה חרדית כבת 15, צעדה אמש (ראשון) סמוך לשעה 21:00 ברחובה של עיר במרכז פתח תקווה, ומצאה עצמה מותקפת באכזריות על ידי כלב פיטבול אימתני, שנגס ברגלה שוב ושוב, תוך שהיא מוטלת על הרצפה.

רק אחרי דקות ארוכות של אימה ופחד, הבעלים של הכלב לקח אותו מהמקום, בחזרה אל ביתו - משם, הוא נלקח בהמשך על ידי השירות הווטרינרי העירוני. הנערה, נזקקה לטיפול רפואי ומצבה הוגדר קל עד בינוני.

הנערה, שננשכה ברגלה נשיכות עמוקות, חישבה בנפשה כי הגרוע מכל עומד לקרות, והגנה על ראשה בידיה, תוך שהיא זועקת "שמע ישראל", ואך בנס הכלב לא פגע בה בצורה קשה יותר ולא גרם לפציעות חמורות יותר.

רגלה הפצועה של הנערה והמגף המנוקב (צילום: רשת פ"ת בדיגיטל)

בשיחה עם 'כיכר השבת' משחזר אבי הנערה בכאב את שאירע: "הבת שלי הלכה ברחוב וזיהתה שכלב עוקב אחריה. היא התחילה לברוח והוא נתן לה נשיכה. היא ברחה ושוב הוא תפס אותה ונשך אותה. היא נפלה על הרצפה והוא נשך אותה עוד כמה פעמים ברגל. בזמן הזה היא הגנה עם ידיה על ראשה, שחלילה לא יפגע בה שם. היא נבהלה כל כך שחלילה חייה בסכנה וזעקה 'שמע ישראל'. האירוע לקח כחמש דקות, עד שהשכנים ראו את הנעשה והבריחו את הכלב".

האב, ממשיך ומספר כי "בחסד ה' היה לה מגף חזק מעור, כך שהפציעות הינן חמורות – אך היו יכולות להיות הרבה יותר חזקות. טוב שהיה מי שראה אותה ככה, ומיהר להבריח את הכלב".

"השכנים התקשרו למשטרה אך היא לא הגיעה בכלל", מציין האב, "אבל אמבולנסים הגיעו ומיהרו לקרוא לי. כשאני מגיע למקום אני רואה את הבחורה חיוורת לחלוטין, היא לא יכלה להוציא מילה מהפה. בהמשך, היא התחילה לבכות במשך שעתיים ארוכות מהאירוע הנוראי שחוותה".

(צילום: רשת פ"ת בדיגיטל)

מה מצבה?

"יש לה שני חורים עמוקים ברגל ועוד כמה נשיכות קטנות".

מה עשיתם לאחר האירוע הקשה?

"הגשנו תלונה במשטרה והיינו גם במשרד הבריאות. בעירייה אמרו לנו שהכלב לא היה רשום. על פי חוק כלב כזה חייב להיות רשום תחת בעלים וחובה לדעת באיזה רחוב הוא נמצא".

מה שלומה כעת?

"היא לוקחת משככי כאבים. כרגע לא יודעים אם הכלב מחוסן או לא, ולכן טרם יודעים להגיד לנו אם היא צריכה לעבור חיסון נגד כלבת. המקום עדיין מדמם. היה לה נס. הוא היה יכול 'לגמור' לה את הפנים חלילה", קולו של האב נסדק.

מה אתה מצפה מהרשות?

"ראשית שהכלב יישאר בסגר ויטפלו בו. שלא יחזירו אותו לרחוב. דבר שני: בעלים שמרשה שהכלב שלו יהיה ברחובות - זה לא משהו תקני. אני מצפה שתהיה יותר אכיפה על הדבר הזה. איך יש כלב כזה מסוכן שככה מסתובב ברחוב בלי בעלים?", שואל האב בכאב, "יש שם בסביבה מלא ילדים קטנים. חובה שתהיה יותר אכיפה ושלא ימסמסו את הסיפור".

הרגל הפצועה (צילום: רשת פ"ת בדיגיטל)

שוקי ציטונה, חובש מד"א שטיפל בנערה, מספר בשיחה עם 'כיכר השבת': "הייתי מאה מטר מהזירה. ראיתי נערה בת חמש עשרה שכובה על הרצפה בהיסטריה. ראיתי שיש לה נשיכה על הקרסול. תוך כדי הכלב בא לתקוף אותנו. חבשתי לה את המקום ופינינו אותה באמבולנס".

"הבעלים הגיע. טוען שהכלב ברח מהבית כשהוא לא היה בבית. השכנים התלוננו שזה לא פעם ראשונה שזה קורה", חותם ציטונה.

עו"ד בנימין ארביב, המייצג את הנערה שהותקפה, מסר כי "מדובר באירוע קשה וחמור בו נפצעה ילדה צעירה כבת 15, בעקבות כך שאפשרו לכלב מסוכן מסוג פיטבול - המוגדר כחיה מסוכנת בחוק - להסתובב ללא זמם לפיו וללא בעליו.

"העובדה החמורה הזו גרמה לאירוע הקשה והאחריות רובצת לפתחו של בעל הכלב שאפשר ברשלנותו לכלב מסוג זה להסתובב ללא כל השגחה וזמם לפיו, וכמו כן, אחריות לא פחותה מוטלת לפתחה של העירייה שבאחריותה למנוע אירועים מסוג זה ועליה לבצע אכיפה של כלבים מסוג זה המשוטטים ללא בעלים ולא לאפשר להם להסתובב באופן מסוכן.

"אני קורא לעיריית פתח תקווה לשתף פעולה ולסייע ככל שניתן עם החקירה ולהעמיד את כל החומרים שיאפשרו את גילוי זהות בעליו של הכלב והפעולות שננקטו בגינו, ומצפה שמשטרת ישראל תחקור את המקרה עד תומו. כלבים מסוג כזה כבר גרמו בעבר ברחבי העולם למקרים קשים של תקיפה ואף למוות אצל ילדים".

עו"ד ארביב מסכם כי "במקרה שלנו, האירוע הסתיים בנשיכות קשות. מרשתי סובלת מנשיכות עמוקות וסימנים שייוותרו בגופה, וזאת בנוסף לחרדות מאירוע טראומתי שלא יישכח".

מדוברות עיריית פתח תקווה נמסר: "מדובר במקרה חמור נגדו אנו מבצעים אכיפה בלתי מתפשרת. בתוך כך, בהתאם לדיווח שהתקבל ע"י משרד הבריאות, הגורמים בשירות הוטרינרי העירוני פעלו לאיתור הבעלים והכלב נלקח לתצפית בהתאם לחוק.

"יצויין כי מדובר בכלב פיטבול, גזע מסוכן, שלא סורס כנדרש".

ממשטרת ישראל נמסר כי "הנושא בחקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר