תקנים לדיינים

השר מלכיאלי נערך ליישום החוק שיאפשר לבתי הדין לדון בדיני ממונות

השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי, ביקר אמש בבית הדין הרבני בירושלים והודיע כי נערך ליישום החוק שייאפשר לבתי הדין לדון גם בדיני ממונות • הוספת תקנים לדיינים וכוח אדם נוסף (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר מיכאל מלכיאלי (צילום: פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה בשבוע שעבר, בקריאה טרומית, את הצעת החוק שתאפשר לבתי הדין הרבניים לדון גם בדיני ממונות. הסיעות החרדיות מתווכנות להעביר את החוק בקריאה שניה ושלישית כבר בכנס הקיץ הקרוב.

ל'כיכר השבת' נודע כי השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי,החל להיערך בימים האחרונים ליישום החוק ובין היתר הוא נערך להוספת תקנים וכוח אדם לבתי הדין הרבניים.

מליכאלי ביקר אמש (שני) בבית הדין הרבני בירושלים והודיע: "בכוונתי, לאשר מול משרד האוצר עוד תקנים לדיינים ועוד תוספת כח אדם לקראת יישומה של החלטת הממשלה אשר תאפשר לבתי הדין בישראל לדון בדיני ממונות בכפוף להסכמת הצדדים".

לדבריו: "לאחר בדיקה מעמיקה שקיימתי עם הנהלת בתי הדין, מסתבר כי ישנה יעילות ושיפור גדולים מאד בשירותים השונים הניתנים בבתי הדין לאזרח הפשוט".

השר מלכיאלי בבית הדין הרבני בירושלים, אתמול

השר לשירותי דת שיבח את תפקוד בתי הדין ואמר: "נחשפתי היום לרגישות והיעילות של הדיינים בישראל, מערכת העומדת לימין האזרחים החלשים וכל אותם אשר זקוקים לפסקי דין כאלה ואחרים".

כזכור, מליאת הכנסת אישרה, בשבוע שעבר, בקריאה טרומית את הצעת חוק שיפוט בתי דין דתיים (בוררות), של חברי הכנסת משה גפני, יעקב אשר וינון אזולאי, אליה הוצמדה הצעה דומה של חבר הכנסת ישראל אייכלר.

בהצעה תמכו 58 חברי כנסת אל מול 43 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכנסת שתקבע איזו ועדה תדון בה לקראת הקריאה הראשונה.

מוצע לקבוע שלבתי הדין הרבניים תהיה סמכות בוררות בעניין אזרחי היכול לשמש נושא להסכם אם הצדדים הנוגעים בדבר הביעו את הסכמתם לכך. כחלק מהפעלת הסמכות רשאי בית הדין לדון ולפסוק לפי דין תורה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרתה של הצעת חוק זו היא לעגן בחוק את סמכותם של בתי הדין הדתיים לדון, בהסכמת הצדדים, בעניינים אזרחיים היכולים לשמש נושא להסכם בין צדדים. בתי הדין הרבניים בישראל עסקו מאז ומעולם בבירור סכסוכים בעניינים אזרחיים בהסכמת הצדדים. על פי תקנות הדיון בבתי-הדין הרבניים בישראל, התשנ"ג, פסקי הדין חייבים להיות מנומקים והם ניתנים לערעור בפני בית הדין הרבני הגדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר