מי חלם:

ראשי הישיבות שולחים את נכדותיהם לסמינר ספרדי

תקדים בירושלים: לאחר שינוי תודעתי עמוק בציבור האברכים עמלי התורה, הסמינר החדש 'כתר' מוביל את המהפכה הבאה בעולם התורה ורושם הצלחה מסחררת. "מהפכת הסמינרים כבר כאן" (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

כזכור, לאור המצוקה החריפה, נפתח בשנה שעברה סמינר כתר, במודל התתי"ם לבני אברכים ששינו את המפה החינוכית בירושלים.

סמינר 'כתר' הפונה למשפחות בני הישיבות, נוקט בקו של איכות בלתי מתפשרת בסגנון ומנטליות המשפחות, כאשר בס"ד מרובה אנשים שבעבר הלא רחוק לא היו חולמים לשלוח לסמינר ספרדי, עברו מהפך תודעתי מן הקצה אל הקצה ושולחים היום את בנותיהם לכתחילה.

לראשונה מדובר על סמינר למשפחות הכי טובות ולא למי "שלא התקבלה". כאשר נרשמות אליו נכדותיהם של ראשי הישיבות ומרביצי התורה לכתחילה שבלכתחילה, אף שבקלות היו יכולות לפנות לסמינרים הליטאיים הוותיקים.

אין ספק שלצד התנופה הגדולה בקהילות האברכים הספרדים, נושא הסמינרים היה עד לאחרונה בגדר "מת מצוה", כאשר המצב היה כאוב לאין שיעור, מכיון שטרם נוצר פתרון ראוי לציבור האברכים האיכותי.

ציבור חניכי הישיבות בירושלים קיבל בשמחה עצומה את הבשורה על נכונותו של ראש הישיבה הגאון רבי דוד אברהם לקבל על עצמו את נשיאות הסמינר, לאחר שחולל מהפך כביר בתחום התתי"ם בירושלים, וכעת כמעשהו בתתי"ם כן מעשהו בסמינרים, בפתיחת סמינר למשפחות האיכותיות ביותר, המתנהל ברוח הישיבות בגדלות וברוממות בדרך ישראל סבא מבלי לשנות מהדרך שקיבלנו מרבותינו זצוק"ל.

ציבור חניכי הישיבות בירושלים קיבל בשמחה עצומה את הבשורה על נכונותו של ראש הישיבה הגאון רבי דוד אברהם לקבל על עצמו את נשיאות הסמינר

כאמור, ההיסטוריה מתחוללת מול עיננו כאשר בפעם הראשונה ראשי הישיבות לא רק ממליצים לאחרים לשלוח, אלא שולחים הם עצמם את בנות משפחתם אל הסמינר, ובראשם נשיא הסמינר הגר"ד אברהם ששלח את בת הזקונים שלו לסמינר כתר.

בנוסף, ישנם אף כמה משלוחי דרבנן שעל אף הקשרים המסועפים שלהם, בחרו להצטרף אל נחשונים ולהיות חלק מהמהפכה המבורכת, כשהם מהווים מודל לחיקוי בכך שהם שלחו את בנותיהם לסמינר.

בס"ד עצומה המחזור השני הנכנס מורכב ממשפחות בני עליה מובהקים, מה'סלתה ושמנה' של ציבור בוגרי הישיבות החשובות, ומה שהיה נדמה עד לאחרונה כחלום רחוק ובלתי ישים לחלוטין, הופך אט אט למציאות חיה ונושמת.

בהנהלת הסמינר ביקשו להודות לנציג בני התורה בעיריית ירושלים, הרב אריאל גולן, שמלבד היותו אבא לתלמידה בסמינר, מסייע רבות להתפתחות המוסד.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר