"כה תאמר לבית יעקב"

היסטוריה בירושלים: הוקמה "התאגדות הסמינרים" הספרדית

אחרי שנים של מצוקה קשה בתחום, ובתום חודשים של תכנון והקמה הוקמה השבוע באופן רשמי 'התאגדות הסמינרים' שאמורה למגר את התופעה • סגרה"ע הרב צביקה כהן: "נעשה בסמינרים מהפכה כמו שנעשתה בעולם הישיבות" (סמינר, בנות).

סגן ראש עיריית ירושלים- הרב צביקה כהן נואם באירוע (צילום: אלחנן קוטלר)

ביום רביעי, כ"ז באלול, שלושה ימים לפני ראש השנה, התכנסו באולם קטן וצנוע בירושלים בכירי העוסקים בתחום החינוך, לצד מנהלי ומנהלות הסמינרים, לצורך הקמת 'התאגדות הסמינרים'. התחושה באוויר הייתה של 'החזרת עטרה ליושנה'. כפשוטו. אחרי שנים רבות של אפליה קשה שהובילה לסיטואציות קורעות לב במסגרתן מאות בנות איכותיות נותרו מדי שנה בבית, לראשונה הוצג פתרון שיעשה סוף אמיתי לתופעה.

באירוע ההיסטורי השתתפו הרב צביקה כהן, סגן ראש העיר ויו"ר ש"ס ירושלים; הרב ישראל כהן - יו"ר מרכז ההכוון לבנות סמינרים; הרב דניאל ויצמן - ראש סמינר "איילת השחר"; הרב שמואל גבאי - ראש מוסדות "למען אחי"; נציג קרן אדמונד י. ספרא, ולצידם מנהלי ומנהלות הסמינרים הספרדים המובילים והאיכותיים בעיר.

"אחרי שנים של מאבקים קשים, החליט השנה הרב צביקה כהן לצאת לדרך חדשה ומהפכנית", הרב ישראל כהן הסביר למשתתפים: "במקום להילחם, במקום להיאבק בשביל לשבץ בכוח ולהיכנס למוסדות של אחרים, בואו ונתחיל להשקיע במוסדות שלנו".

לאחר שנים רבות אשר בהן עשרות בנות ישבו בבית חודשים מספר ואף שנה, החליט השנה הרב צביקה כהן בעצת גדולי התורה לסיים עם נושא השיבוצים של בנות הסמינרים בירושלים. המהלך הצליח עד מאוד, וכבר לפני מספר שבועות, חודשיים לפני תחילת השנה, כל מסיימות כתות ח' בירושלים שובצו לסמינרים, כשרובן קיבלו תשובות חיוביות כבר בראשית התהליך, ללא צורך בהמתנה משפילה ומורטת עצבים של חודשים ארוכים, כפי שהיה בעבר.

"אנחנו רוצים בעצם לעשות מהפכה כמו שנעשתה בעולם הישיבות", אמר בנאומו הרב צביקה כהן. "כמו שבעולם הישיבות, אחרי שנים של אפליה הציבור הספרדי החזיר עטרה ליושנה והישיבות שלנו מפארות את כתלי מזרח עולם הישיבות, וכל בחור שרוצה ללכת לישיבה יכול לבחור מבין מנעד רחב מאוד של ישיבות ברמות שונות וסגנונות שונים, כך בדיוק הולך להיות בעולם הסמינרים".

כעת כהמשך לתהליך, דחף הרב צביקה כהן את הקמת 'התאגדות הסמינרים', אשר תהווה מכפיל כוח ותחזק את כוחם של הסמינרים הקיימים בצורה משמעותית מאוד, מול הגורמים השונים.

"ההחלטה התקבלה במעונו של מרן ראש ישיבת פורת יוסף ונשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן זצוק"ל, זמן קצר לפני הסתלקותו", סיפר הרב צביקה כהן. "למרות שאז הייתי מחזיק תיק הכספים ולא ראש אגף החינוך הוזמנתי לישיבה בשל החשיבות שלה. השתתפו בה גם מרנן ראשי הישיבות שליט"א לצד מנהלי סמינרים ספרדים וכמובן יו"ר התנועה. בסיומה התקבלה על ידי מרן זצ"ל החלטה דרמטית של חישוב מסלול מחדש. לא עוד דחיפות של בנות לסמינרים תוך מתן לגיטימציה לסחטנות אלא מחזירים לציבור את היכולת לדאוג לעצמו".

כתוצאה מאותה החלטה דרמטית, נפתח אשתקד סמינר איכותי חדש לבנות ספרדיות בשם 'הכתר'. עיריית ירושלים יזמה את המהלך וביקשה מהרב דוד אברהם, שהקים רשת של תלמודי תורה לבני אברכים, לקחת את הסמינר תחת חסותו. השנה הוקם סמינר ספרדי נוסף בליוויו החינוכי והמקצועי של הסמינר הישן ובניהולם של הרב ישראל לוין והרבנית יפה דרעי תחי'. הסמינר הוקם בנפרד מהסמינר הוותיק, וזכה לרישום יוצא חסר תקדים באיכותו. סמינרים אלו מצטרפים כמובן לשאר הסמינרים המצוינים שקדמו להם שכל אחד מהם מחזיק ביתרונות איכות משלו, וחלקם בעלי ותק וניסיון רב שנים בהעמדת חינוך בנות ישראל בדרך ישראל סבא.

הרב ישראל כהן- יו''ר מרכז ההכוון לבנות סמינרים (אלחנן קוטלר)
הרב דניאל ויצמן- ראש סמינר איילת השחר (אלחנן קוטלר)
מעמד יסוד הקמת "התאגדות הסמינרים" הספרדית" (אלחנן קוטלר)
מעמד יסוד הקמת "התאגדות הסמינרים" הספרדית" (אלחנן קוטלר)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר