רינה של תורה

מאות במעמד תחינה להסרת קפידא בערב יום הכיפורים

דמעה ובכייה על ציון מרנא החזו"א זיע"א: מאות במעמד נורא הוד של בקשת מחילה ותחינה להסרת קפידא שהתקיים בדמעה ורגש על ידי 'רינה של תורה' בערב יום הכיפורים (חרדים, קפידא).

ר' שרגא שטיינמן במעמד הסרת קפידא שע"י רינה של תורה (צילום: יח"צ)

ויהי המקום לחרדת אלוקים: מעמד נורא וסוחט דמעות עד דכדוכה של נפש, התקיים באשמורת הלילה של מוצאי שבת – ליל ערב יום הכיפורים, מעמד בקשת מחילה והסרת קפידת בני אדם שעל ידי רשת כוללי 'רינה של תורה', שהתקיים סמוך לציון מרנא ה'חזון איש' בהשתתפות קהל רב כשבראשם ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שרגא שטינמן שליט"א.

עניין הסרת קפידת בני אדם נזכר באזהרה חמורה בכתבי הקדמונים ונפסק להלכה, והפליגו בו רבותינו זצוק"ל ויבדלחט"א באופן נורא, על היותו מעכב טובתו של אדם ומעורר עליו דינים קשים ומעכבים ח"ו, ומונע תפילתו לעלות למרום בחי' 'שתם תפילתי' וחלילה אין יום הכיפורים מעכב.

לאור הוראתו הנדירה והמופלאה של מרן רבינו הגדול שר התורה זללה"ה שהורה לקיים תפילה זו שיסודה בכתבי הקדמונים והיא פתח תקווה נפלא לעורר רחמים ולמחול על קפידא של מי שאינם בין החיים ל"ע וקפידת מי שנעלם מעימנו שפגענו בו, קיימה 'רינה של תורה' מעמד נשגב זה גם בשנה זו כאשר הורה בדקדוק לקיימה על ציון דודו הגדול מרנן ה'חזון איש' זיע"א.

לקראת המעמד שיגרו אלפי ישראל שמות ובקשות דומעות לבקש מחילה בתחינה על כל הנעלם, בבקשות פולחות חדרי לב להסיר קפידא וכל ענייני צער ומכאוב, בתפילה וזעקה כסדר הנאמר לעורר מחילה בזעקת 'מחול לך' ובקשה מכל המקפיד שיתעורר למחילה ולכפרה.

שעה ארוכה לפני המעמד גדשו מאות את מבואות בית החיים כאשר המקום הופך ליורה רותחת של תפילה בדמעה כשבראש התפילה ניצבים המוני עמלי התורה לומדי 'רינה של תורה' בתחינה וזעקה לפדות ולמחילה בסימן 'קהלך עומדים לבקש מחילתך'.

לקראת שעת חצות ניגש להעתיר בתחנונים ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שרגא שטינמן שליט"א רה"י שליט"א פתח בדברים קצרים ונוקבים "קראנו בהפטרה היום בשבת שובה, ארפא משובתם, אוהבם נדבה, כי שב אפי ממנו. הקב"ה אוהב אותנו אהבת חינם, אוהבם נדבה, אנו לא מביאים כלום, כדלים וכרשים דפקנו דלתיך, אנחנו מתחננים לה', שהוא אוהב אותנו בנדבה, אוהבם נדבה, ע"י שנמחל אחד לשני בנדבה אפילו שלא מגיע לו נזכה גם אנחנו כי שב אפי ממנו שהקבה יקבל את תשובתנו בנדבה, כדאי שכל אחד יתחזק למחול בלב שלם בנדבה גם אם מרגיש שקשה לו למחול וכך נזכה כולנו שהקבה יקבל תשובתנו בנדבה ויתן לנו שנה טובה שתהי' טובה בכל הענינים". סיים הגאון הגדול רה"י שליט"א.

בסערת לב ונפש עמד הקהל האדיר לחלות פני מלך בפרקי התהילים, כסדר שקבע מרן שר התורה זללה"ה, כאשר לאותיות קרע שטן ואותיות מחילה ניגש הגאון רבי צבי יהודה אדלשטין שליט"א רב קהילת גאולת ישראל רמת השרון ובנו של הגאון הגדול הגרי אדלשטין זצוק"ל בדמעה ושוועה בפני 'שומע קול בכיות' כבתפילת נעילה, ולאחריהם סדר התפילה המיוחד לבקש מחילה ולהסיר קפידא, כאשר במשך שעה ארוכה מבקשים המה בעדם ובעד רבבות ישראל בהזכרת בקשתם למחילה וסליחה מן השמים, לעורר רחמים שימחלו כל מי שגרמו להם צער בכל עניין, כאשר התפילה מטלטלת כל לב בזעקה ושברון לב.

לשיא נרגש היה כאשר כל הקהל מקבל על עצמו למחול גם הוא על כל עניין כסדר שהזכיר בעל ה'חיי אדם' באמירת 'תפילה זכה' ועניני הריצוי שהרחיב בהם מרן הח"ח זיע"א, כשקהל האדיר זועק בדמעה מחלנו, מחלנו, מחלנו לזכות למחילה וכפרה בין איש לרעהו על ידועים לנו ושאינם ידועים.

עם תום המעמד הועברו מאות דפים עם בקשות פרטיות של בקשת מחילה ותחינה פרטית למניינים הרבים של עמלי התורה ובפני רבינו ראש הישיבה הגאון הגדול שליט"א, בהזכרה אישית ובקשת מחילה וברכה לחיתום הדין לטובה שנמשה עד השעות הקטנות של הלילה, לזכות למחילה וסליחה, כאשר לאור ריבוי הבקשות ועניינים שונים של מחילה וסליחה, עלה מניין נוסף של עמלי ולומדי 'רינה של תורה' לקראת חצות היום שעות ספורות לפני התקדש היום, כשהם חוזרים את עריכת הסדר הזה בשנית, בכדי שיזכו הכל למחילה ולכפרה להיכנס ליום הכיפורים אחר ריצוי ענייני בין אדם לחברו, בתפילה וזעקה למען רבבות ישראל שיזכו להיכתב ולהיחתם בספר סליחה ומחילה גמורה לזכות למעת היום וישועתו.

רינה של תורה במעמד הסרת קפידא (יח"צ)
רינה של תורה במעמד הסרת קפידא (יח"צ)
מעמד הסרת קפידא על ציונו של החזו"א זיע"א (יח"צ)
מעמד הסרת קפידא על ציונו של החזו"א זיע"א (יח"צ)
מעמד הסרת קפידא על ציונו של החזו"א זיע"א (יח"צ)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר