בבני ברק

כך תורמים למלחמה בוגרי הסייבר של המכללה למנהל

חגי מיצמכר: "בימים אלו של מלחמה, אנחנו עדים באופן בולט לחשיבות מערך הסייבר ונמצאים בקשר עם בוגרים שלנו שגוייסו לטובת מערכת הביטחון...".

בוגרי הסייבר של המכללה למנהל בתרומה למלחמה (צילום: יח"צ)

התקפות סייבר הפכו בשנים האחרונות לתופעה נפוצה, המאיימת פעמים רבות על לא רק על האזרח הפשוט אלא גם על ארגונים ציבוריים ועסקיים ואף מדינות. להתקפות אלו עלולה להיות השפעה מסכנת חיים, והן יכולות להוביל לפגיעה כלכלית משמעותית. בין התקפות הסייבר הזכורות ממש מהשנתיים האחרונות, ניתן להצביע על ההתקפה על בית החולים הלל יפה, אתר הביטוח הלאומי, בית חולים מעיני הישועה וזה רק על קצה המזלג.

גם כיום, מאז החלה המלחמה הנוראית בשבת חג שמחת תורה, נשמעו מכל עבר דיבורים על כך שמתקפות סייבר תוכננו או מתוכננות והן עלולות לגרום לפגיעות קשות ולעלות במחיר של חיים. אנשים רבים שעובדים בתחום אבטחת המידע. יושבים ימים ולילות במטרה לנטר מידע קריטי ומסכלים מזימות רבות

ככל שהפכנו יותר טכנולוגיים ומתקדמים, גם אופי הסכנות השתנה, מסביר חגי מיצמכר, מנהל שיווק, יעוץ ופיתוח עסקי במסלול האקדמי מכללה למינהל בסניף בני ברק: "מסקר שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שכלל 2,500 עסקים, עלה כי בין החודשים יולי 2020 לאפריל 2021 חוו כ-18% מהעסקים התקפת סייבר. אחד מכל 30 עסקים דיווח על נזק כספי כתוצאה מהתקיפה

בימים אלו של מלחמה, אנחנו עדים באופן בולט לחשיבות מערך הסייבר ונמצאים בקשר עם בוגרים שלנו שגוייסו לטובת מערכת הביטחון, בזכות הכישורים והידע שלהם, שבימים אלו הוא כל כך נדרש".

אנשים שלומדים תואר במדעי המחשב, משתלבים מזה שנים בעבודות בתחום ההייטק. עם הזמן אנחנו רואים כיצד לימודי התואר הללו לוקחים את האנשים לכיוונים של תכנות, פיתוח, אבטחת סייבר, או פיתוח אפליקציות.

"כשאנחנו הקמנו את הסניף החרדי בבני ברק, של המכללה למינהל, ידענו שנביא לשם רק את התארים המבוקשים ביותר בשוק העבודה וכאלו שיש להם פוטנציאל גבוה לפרנסה בכבוד", מסביר מיצמכר. "לא העלינו בדעתנו שנגיע לסיטואציה כל כך כואבת, שבה הבוגרים שלנו ייאלצו להביא לידי ביטוי את היכולות שלהם מול איומים ממשיים. קיווינו שהדברים יהיו ברמת אבטחת מידע פחות כואבת. אך אם הגענו למצב שבו אנחנו נמצאים, ברור שאנו מודים על כל אחד ואחת שיכולים לתרום מהידע שלהם ולהגן, בעזרת ה', על עם ישראל".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר