הצטרפו

הנושא החם בשולחן ההלכה: דיני ממונות!

"למען ילמדו" מנגישה את 'דיני ממונות' לקהל הרחב, מוזמנים לערב מיוחד שיוקדש כולו לתחום. המכללה, מקיימת גם מסלול ייחודי ללימוד דיני ממונות בו משתתפים לומדים רבים - חלקם גם יתקדמו להסמכה היוקרתית בדרך לקבלת תואר דיינות (חרדים, דיינות).

'למען ילמדו' מזמינה אתכם לערב מיוחד בנושא דיני ממונות (צילום: יח"צ)

אחד התחומים ההלכתיים הנוגעים לרבים מאתנו כמעט באופן שגרתי הוא ללא ספק הלכות ממונות. בשונה מהלכות אחרות הנחשבות ל"יומיומיות" ובכל קהילה מתקיימים שיעורים העוסקים בהם - כמו למשל בהלכות כשרות, הלכות שבת, הלכות ברכות ועוד, הלכות ממונות נחשבות לנושא מסובך שלא כל אחד יכול לעסוק בו.

אולם דווקא משום שהלכות אלה נוגעות בכל אחד ולהן השפעה על מהלך החיים כולו, קיימת חשיבות גדולה להבנת הנושאים השונים בהן - גם כאשר בסופו של דבר יהיה צורך בפנייה לאיש הלכה מוסמך (וגם כדי לדעת מתי אכן הדבר חיוני!).

הציבור הרחב עשוי להיתקל בסוגיות שונות העוסקות בדיני ממונות בחילוקי דעות בין שכנים, בהסכמים וחוזים שונים, בעסקאות המתנהלות בין גופים ואנשים פרטים ועוד. מי שמנהל עסק עצמאי (אפילו קטן - ואפילו אדם המספק שירותים שונים באופן פרטי תמורת תשלום) ייתקל בסוגיות ממוניות רבות מאוד.

כדי להנגיש את התחום לקהל הרחב ולמתעניינים בהלכות ממונות, עורכת מכללת "למען ילמדו" ערב מיוחד שיוקדש כולו לתחום. המכללה, המכשירה אלפים בכל מקצועות ההלכה, מקיימת גם מסלול ייחודי ללימוד דיני ממונות בו משתתפים לומדים רבים - חלקם גם יתקדמו להסמכה היוקרתית בדרך לקבלת תואר דיינות.

לפרטים נוספים ולהרשמה לכנס "שער לדיני ממונות" >>

"בהלכות ממונות מעניין מאוד להבין את הדינמיקה שבכל אירוע, וללמוד לראות את המציאות מכמה כיוונים: מעיניו של התובע, מעיניו של הנתבע וגם מהזווית של הדיין" מספר הרב ישראל מעל, מומחה הלכה עולמי וראש מכללת "למען ילמדו".

באירוע ישתתפו דיינים מומחים - מהבכירים ביותר בארץ המכהנים בבתי הדין. במרכז הערב, יארח הרב יהושע ליפש - דיין ומו"צ בחיפה, את הרה"ג צבי ברוורמן - ראש אב"ד ביתר עילית ובורר, לשו"ת מעשי ומעמיק בדיני ממונות. בין הנושאים המרתקים שיידונו: בחירת דיין או בית דין, פסילת דיין, זבל''א, טוען רבני, ניגודי עניינים, סכסוכים, תביעות, שותפויות, הסכמים ועוד. שיח זה יעניק למשתתף הצצה ייחודית אל דרך החשיבה של דיין ואל האופן שבו מתפתחים מקרים שונים שיכולים להגיע בסופו של דבר אל שולחן המשפט.

בהמשך הערב, הרה"ג אליהו קירשנבוים - דיין בבי"ד הישר והסלטן בבני ברק ישיק את המדריך המעשי בדיני הלוואה וריבית היו"ל ע"י מערכת "למען ילמדו". מדריך זה יוענק גם כשי לכל אחד מהמשתתפים בערב.

הכנס המיוחד יתקיים אי"ה ביום שלישי ח' בכסלו (21.11) בשעה 20:00 בשידור חי בזום. ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום אך דורשת הרשמה מראש ומספר המקומות מוגבל.

לפרטים נוספים ולהרשמה לכנס "שער לדיני ממונות" >>

'למען ילמדו' מזמינה אתכם לערב מיוחד בנושא דיני ממונות (יח"צ)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר