רישום לסמינרים

מהלך סיום השיבוצים בירושלים הוכתר בהצלחה רבה

הרב צביקה כהן: "הרעיון הצליח. אין בנות ספרדיות ללא מסגרת, אין בנות שיושבות בבית וגם אין טלפונים רועמים ורועשים. המהלך שיצרנו הצליח. אנחנו משקיעים את כל הכוח בסמינרים של הציבור שלנו" (סמינרים).

סגן ראש עיריית ירושלים הרב צביקה כהן נואם באירוע (צילום: אלחנן קוטלר)

לפני כשנה, לאחר מאבקים קשים בהם במשך שנים עשרות בנות ישבו בבית חודשים מספר ואף שנה, החליטו בעיריית ירושלים לסיים עם נושא השיבוצים בעיר. את המהלך שנעשה בעצת גדולי התורה, הוביל מ"מ וסגר"ע ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי בעיר, הרב צביקה כהן. המהלך הצליח עד מאוד, עד כדי שכבר מס' חודשים לפני סוף השנה דאשתקד, כל מסיימות כתות ח' בירושלים שובצו לסמינרים, כשרובן קיבלו תשובות חיוביות כבר בראשית התהליך, ללא צורך בהמתנה משפילה ומורטת עצבים של חודשים ארוכים, כפי שהיה בעבר.

לאורך כל השנה משקיעה עיריית ירושלים משאבים גדולים בנושא. את התהליך מוביל כאמור סגר"ע הרב צביקה כהן שעמל רבות לתיקון המצב. כעת לאחר שעברה שנה מסכמים ובודקים בעירייה היכן עומדים הדברים ואכן נהייתה רגיעה משמעותית מאד. ניתן לראות כי הורי הבנות בודקים ברצינות את המקומות הריאליים והטובים עבורם ובהתאם לזה פועלים.

במסגרת המאמצים לפתח ולהרחיב את הסמינרים על מנת שיהיו טובים ואיכותיים עוד יותר, הוקם בקיץ האחרון בירושלים גוף ייעודי לצורך כך בשם "התאחדות הסמינרים" בהובלתו של הרב צביקה כהן. באירוע ההיסטורי השתתפו בכירים ואנשי ציבור לצד מנהלי הסמינרים הספרדים המובילים והאיכותיים בעיר.

"אחרי שנים של מאבקים קשים, החליט השנה הרב צביקה כהן לצאת לדרך חדשה ומהפכנית", הסביר למשתתפים הרב ישראל כהן, יו"ר מרכז ההכוון ברישום הסמינרים אשר פועל בנושא זמן רב וסייע גם בהקמת ההתאגדות, "במקום להילחם, במקום להיאבק בשביל לשבץ בכוח ולהיכנס למוסדות של אחרים, בואו ונתחיל להשקיע במוסדות שלנו". מאז ההקמה עובדים בהתאחדות הסמינרים במגוון דרכים על מנת לחזק את מעמד הסמינרים בעיר.

הרב צביקה כהן נשא דברים אף הוא ואמר כי "אם בעבר היו לנו דרמות כעת ב"ה המערכת עובדת. הרפורמה, השוק הפתוח שמפסיקים לכפות ולהתערב בשוק הגדול הזה ונותנים לו לעבוד עם פרמטרים חדשים שאנו עובדים, הוכיח את עצמו. הרעיון הצליח. אין בנות ספרדיות ללא מסגרת, אין בנות שיושבות בבית וגם אין טלפונים רועמים ורועשים. המהלך שיצרנו הצליח. אנחנו משקיעים את כל הכוח בסמינרים של הציבור שלנו. אנחנו משדרגים. השוק מזהה את הצורך וממילא הסמינרים וכל אחד פועל עפ"י דעתו וצרכיו. הציבור שלנו פועל עם המוסדות שלנו. במקום להמשיך ולהשקיע בפרוטקשן למוסדות אשכנזיים שיסכימו לקבל את בנותנו, השקענו את התקציבים במוסדות עצמאיים בהם ילמדו בנותנו בזכות ולא בחסד . הכוחות בשוק עושים את שלהם כשאנחנו נמצאים חזק בתוך המוסדות. שנה שעברה העברנו תוכניות חינוכיות עם תקציבי עתק ואנחנו נותנים לסמינרים להגיע לרף שאותן בנות מתאימות להן. אני מתחייב שבעוד 5 שנים המוסדות בירושלים לא יהיו במקום שהם היום. משנה לשנה משתדרגים. אם זה בבינוי, בהעצמת המורים, הבנות, בתוכניות חינוך ועוד. ראשי המוסדות נמצאים איתנו בקשר כל הזמן והנה העובדה שאין בנות מחוץ למערכת. הציבור רצה לשמוע משהו חדש ואת זה הוא קיבל".

עוד נשאו דברים הרב דניאל ויצמן שליט"א-ראש סמינר איילת השחר, הרב שמואל גבאי שליט"א-יו"ר מוסדות למען אחי ונציג קרן י.אדמונד ספרא התומכת בפעילות המהלך.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר