הגיעו מים עד נפש

שלב המעשים: עתירה נגד האפליה במודיעין עלית

יוני מזרחי, מוביל המאבק באפליית התלמידות הספרדיות במודיעין עלית, יגיש בשבוע הבא עתירה לבג"ץ בנושא > גם ביקורו של אלי ישי בעיר וההבטחה לסייע בנושא, לא שינתה דבר > יואב ללום תוקף: "לא ראינו שום מעשים בעקבות הביקור של ישי" > ומי ייצג את מזרחי בעתירה? (חרדים)

מנחם שוורץ | כיכר השבת |
יוני מזרחי. שלב המעשים (דוד כהן)

במודיעין עלית החליטו לעבור מאיומים למעשים. כמה חודשים לאחר שהתפוצצה פרשת האפלייה החמורה של התלמידות הספרדיות בעיר, מתכוון יוני מזרחי, מוביל המאבק, להגיש עתירה לבג"ץ ביום ראשון הקרוב.

כזכור, בשלהי הקיץ נחשפה ב"כיכר השבת" פרשת האפליה במודיעין עילית והעובדה כי עשרות בנות נותרו ללא סמינר ערב פתיחת שנת הלימודים.

סגן שר החינוך מאיר פרוש ושר הפנים אלי ישי התגייסו למאבק, והחלו במגעים לפתרון הפרשה.

ישי הגיע לפני כשבועיים לביקור בעיר, נפגש עם הורים ושמע מהם טענות קשות על התנהלות ראשי הסמינרים.

"הילדות שלנו דומעות בביתם, ולהם זה לא איכפת", אמרו ההורים ותיארו את מה שעובר על בנותיהן השבורות והדומעות.

בפגישה השתתף סגן ראש-העיר גדעון הכהן, לצד מספר חברי העירייה. הללו הציגו בפני השר ישי נתונים עובדתיים על מספר הבנות היושבות בבית, בחוסר מעש.

יו"ר ש"ס הזדעזע מהנתונים שהוצגו בפניו. "הפרשה במודיעין-עילית חמורה אף יותר מפרשת עמנואל", אמר להורים בכעס.

אלא שדיבורים לחוד, ומעשים לחוד. למרות הביקור המתוקשר והפרחת ההבטחות לכל עבר, התלמידות יושבות בביתן בחוסר מעש וההורים מיואשים.

יואב ללום, יו"ר תנועת "נוער כהלכה" התייחס לפרשה בשיחה לאתר וואלה: "ראינו את הביקור של אלי ישי, עבר יותר משבוע מהביקור, ולמרות הבטחותיו של שר הפנים, עדיין לא ראינו שום מעשים, מה שמוביל למסקנה שהחלטת מנהל מוסד לא לקבל תלמידה חזקה יותר אפילו משר הפנים".

וכעת, כאמור, הגיע השלב המעשי. יוני מזרחי גיבש לבדו את העתירה והוא מתכוון להגיש אותה לבג"ץ כבר בשבוע הבא. הפעם, בניגוד לפרשת עמנואל, הוא לא ייעזר בעורכי דין מיומנים ויתמודד מול המערכת המשפטית לבדו. למה? "כי אין לי כסף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר