הדו"ח המאשים ● להורדה

האמת נחשפת: הסמינרים סיכלו תוכנית למיגור אפליה

תוכנית למיגור האפליה בירושלים שנרקמה ע"י עיריית ירושלים סוכלה על-ידי מנהלי הסמינרים - כך עולה מדו"ח עיריית ירושלים שנחשף על-ידי מבקרת העירייה. מפרטי הדו"ח החמור עולה כי מי שאחראי על גניזת התוכנית הם אנשי האגף לחינוך חרדי בעירייה. כעת ב"כיכר השבת": הדו"ח המלא, להורדה (חרדים)

חנה בורט | כיכר השבת |
(אילוסטרציה)

תוכנית למיגור האפליה בירושלים שנרקמה ע"י עיריית ירושלים סוכלה על-ידי מנהלי הסמינרים - כך עולה מדו"ח עיריית ירושלים שנחשף על-ידי מבקרת העירייה, וניתנת כעת להורדה ב"כיכר השבת".

בדו"ח נחשף כי התוכנית למיגור האפליה עלתה בעקבות תלונות חוזרות ונשנות שהגיעו לפתחה של העירייה, ובראשה האגודה למען זכויות האזרח שפנתה למבקרת העירייה בנידון.

על-פי התוכנית אותה יזמו באגף לחינוך חרדי בעירייה, בשיתוף עמותות נוספות שנרתמו לנושא האפלייה, הוצגו חלופות שונות לדרכי הקבלה.

וכך זה נהוג בסמינרים החרדיים: בנות נקלטו על-פי נוסחה שגיבשו המנהלים, לפיהם על התלמידות להגיש למזכירות הסמינר המבוקש טפסי קבלה, תעודות וצילום של תעודת זהות. בהמשך בוצעה בדיקה אינטנסיבית של הסמינר והתייעצות עם צוות ההוראה בבתי-ספר היסודיים, מה שהותיר בנות רבות המשתייכות לזרמי עדות המזרח מחוץ למסגרת הלימודים.

על-פי התוכנית שגובשה בעירייה במהלך השנים, כללי המשחק היו עתידים להשתנות לאין-שיעור. בשל העובדה כי כללי הקבלה יהיו מנוסחים עלי-ידי האגף לחינוך חרדי, שהסכים ליטול את הוצאות המבחנים הנערכים מידי שנה על כתפיו.

בניגוד לשנים עברו, נכתב בדו"ח, על כלל התלמידות היה לעבור בחינות בגרות וכללי הקבלה היו נקבעים על-ידי העירייה.

בדו"ח נכתב כי בתחילה מנהלי הסמינרים נעתרו לבקשת העיייריה והחלו לעבוד בשיתוף פעולה, אולם מנהלי הסמינרים ירדו מהרעיון לקראת ישומה של התוכנית בשטח, לאחר שהבינו כי עליהם להיות מחויבים לקריטריונים שיתגבשו.

מפרטי הדו"ח החמור של האפליה עולה כי מי שאחראי על גניזת התוכנית הם אנשי האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים.

התוכנית תיושם בעתיד

למרות גניזת התוכנית, קובע הדו"ח כי לאור העובדה כי בתוכנית הושקעו למעלה מחצי מליון שקלים על העירייה ליישם את התוכנית בעתיד.

כזכור בשבוע שעבר התפרסם מכתבו החמור של מרן הגרי"ש אלישיב כנגד "הותרת הבנות מחוץ למסגרת".

במכתבו החריף קרא מרן הגרי"ש למנהלי הסמינרים בירושלים שלא להתעלם מדמעות העשוקות".

המכתב החריף עורר הדים רבים, שכן משמעות המכתב ופרסומו בעיתון המזוהה עם אנשי הקהילה הליטאית, "יתד נאמן", הינה איתות לאותם מנהלים כי המצב הקיים, לא מקובל על מרן פוסק הדור.

מספר ימים לאחר-מכן היה מי שנזעק לעזרתן של התלמידות - יו"ר תנועת ש"ס, אלי ישי. הלה ניצל את אפקט מכתב "דמעות העשוקות" וכבר בימים אלה החל בגיבוש ועדת הרבנים לענייני סמינרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר