השר הרצוג: "סבא שלי היה חרדי, ועשה דוקטורט"

שר הרווחה בוז´י הרצוג תוקף: "סבא שלי, הרב הרצוג, נחשב בציבור החרדי לאחד מגדולי הדור, אבל הוא עשה דוקטורט ולמד בסורבון" (בארץ)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
הרצוג (פלאש 90)

שר הרווחה, יצחק (בוז´י) הרצוג, קלט כנראה שלתקוף את "חוק האברכים" מביא רייטינג. בכנס שדרות לחברה, הוא תקף את החוק: "החוק הזה מנוגד לאינטרס הלאומי והקהילתי של יציאת חרדים לתעסוקה, הוא מנציח מצוקה והוא יורה לציבור החרדי ברגליים.

"סבא שלי, הרב הרצוג, נחשב בציבור החרדי לאחד מגדולי הדור, אבל הוא עשה דוקטורט ולמד בסורבון. אני תמיד אומר, סעו לברוקלין ותראו איך חיי פרנסה לא פוגעים בחיי לימוד התורה".

קריאות נגד שטייניץ

פרופ´ דן בן דוד, מנהל מרכז טאוב, הציע "עסקת חבילה" עם הציבור החרדי: "אפשר לפטור אותם משירות צבאי, אבל רק בתנאי שהילדים שלהם יקבלו את אורחי המשק, והם ילמדו את המקצועות שצריך ללמוד במשק מודרני". בן דוד, אולי בעקיצה לעברו של שטייניץ, הוסיף: "אסור לתת להם מתנה בחינם בדמות פטור משירות בצבא". בן דוד הזכיר, כי לפני שלושים שנה רק 21% מהציבור החרדי לא השתתף בשוק העבודה ואילו כיום, שיעור הבלתי מועסקים בקרב החרדים נסק לכדי 65%.

במהלך נאומו של שטייניץ התפרצו לעברו כמה סטודנטים שנשאו שלטים בגנות חוק האברכים ומחו על כך שנמאס להם מחוסר השוויון. שטייניץ התלוצץ ואמר כי הוא יכול להיות מרוצה מכך שלא רק לראש הממשלה מפריעים במהלך נאומים, אולם הסטודנטים קראו לעברו: "זאת לא בדיחה". שטייניץ מצדו השיב: "זו לא בדיחה, זו בריונות".

שטייניץ התייחס גם היום לסוגיית תמלוגי הגז והבהיר כי אוצרות הטבע שייכים גם למדינת ישראל ולאזרחיה. "זו עזות מצח לטעון שלאזרחי ישראל לא מגיע את מה שמגיע לאזרחים במדינות קפיטליסטיות לא פחות, כמו הולנד, קנדה ובריטניה".

יו"ר הוועדה לתקצוב ותכנון (ות"ת) השייכת למועצה להשכלה גבוהה, פרופ´ מנואל טרכטנברג, ביקש להסיט מעט את הדיון כשאמר: "מגז טבעי לא בונים אומה, אלא מהשכלה. המשאב האנושי הוא המרכזי ולא משאבים בני חלוף. לכן ההשכלה הגבוהה צריכה להיות בעדיפות העליונה ואילו עד היום היא הייתה לשק חבטות של המערכת הפוליטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר